Балетски уметник Константин Костјуков: "Имамо талентоване играче, али немамо праву сцену"
Искрено о плесу у Србији
Балетски уметници у Србији издвајају се у односу на колеге у региону, али немају адекватну сцену за представе које се играју свуда у свету, каже балетски уметник и в. д. директора балета Народног позоришта, Константин Костјуков.
- Око 90 одсто балетских и оперских представа не може да се игра код нас зато што наша сцена не задовољава услове неопходне за њихово извођење. Такође, ми не можемо да позовемо стране уметнике да гостују зато што нам је сцена мала и неадекватна... Спремни смо да идемо даље, али немамо услова за то - рекао је Костјуков за Танјуг.
СУРОВА СТРАНА БАЛЕТА: Завирите у бруталност плеса - ноге су им УНИШТЕНЕ! (ФОТО)
Овако изгледа када се БАЛЕТ игра на покретној траци у теретани! Па, ово је чудо! (ВИДЕО)
Он је навео да се Сава центар не може сматрати сценом јер је то конгресна сала и не задовољава услове за балетске представе.
- Та сцена је тврда и неодговарајућа... Праву сцену у Београду уопште немамо - рекао је Константин, који је оптимистичан и сматра да ће се сигурно све полако решити.
У осмишљавању репертоара труди се да обавезно уврсти класичне комаде који су, како каже, основа уметности.
Народно позориште, сматра он, треба да негује класику и важно је да она буде на репертоару, како би играчи остали у форми, јер је, како каже, "класику најтеже играти".
Била је НАЈЛЕПША девојчица у школи, све док није открила УЖАСНУ ИСТИНУ која се крила ИЗА њених ФОТКИ
ЗА ГРАЦИОЗНОСТ, ДИСЦИПЛИНУ И КОНЦЕНТРАЦИЈУ: Балет као здрав избор за малишане!
Додаје да публици наравно треба представити и савремени балет.
- На тај начин желимо да у позориште привучемо више младих, а и да се играчи равномерно и професионално развијају у свим правцима - открива он и објашњава да то није лако постићи и да не могу баш сва позоришта да остваре тако захтеван и тежак репертоар - и по броју, и по разноврсности представа.
Док смишља репертоар, каже, води рачуна и о томе да одабере представе које су тражене на фестивалима, као и оне које ће афирмисати младе уметнике.
Истовремено примећује да млади данас, због брзог начина живота, нису истрајни у својим жељама и идејама и мисле да се успех брзо постиже.
- Пут сваког уметника је да што више наступа у свету и види нешто ново, али не схватају да прво треба да постану уметници. Мисле да ће, ако оду одавде, одмах постићи већи успех, али не... Прво треба да постану добри уметници, а за то постоје могућности и у нашем позоришту - сматра Костјуков и додаје да балету Народног позоришта недостаје мушких играча.
АЈА ЈУНГ: Они најбољи, који се не уклапају у нашу језиву слику, БЕЖЕ У ДАЛЕКИ СВЕТ!
За планове да ће се градити зграда Опере и балета на Тргу републике, на месту садашњег "Стакленца" Костјуков каже да је то и даље само у фази разговора, али да једва чека реализацију тог пројекта, који је "стварно неопходан".