SRBIJA DANAS U MUZEJU FERARIJA: Besne MAŠINE svuda, a ovo pravilo se NE SME prekršiti! (VIDEO+FOTO)
Ulaznica za odrasle košta 15 evra.
Modena, grad na severu Italije, asocijacija je za jedan od najpoznatijih brendova u automobilskoj industriji - Ferari, tačnije njegovog osnivača Enca Ferarija (1898 - 1988). Ako vas imalo zanima automobilizam, ako ste ikada nešto čitali o pomenutoj temi, nemoguće je da vam propeti crni konjić ništa ne znači. Zbog toga, proći kroz Modenu, a ne zaviriti u kuću u kojoj je započet značajan deo istorije autoindustrije i automoto sporta, pravi je "greh".
Muzej Enca Ferarija (počeo da radi 2012. godine) je veoma lako naći, bilo da dolazite sa železničke stanice ili iz centralnog ili nekog drugog dela grada. Svako će vas uputiti u pravom smeru, ali uostalom to nije u stvari ni potrebno. Putokaza ima koliko hoćete. Kada dođete, očekuje vas veliki žuti zid (na naslovnoj slici) koji vam jasno kaže gde se nalazite, a kada zakoračite dalje, sve više ulazite u svet osnivača jednog od najpoznatijih brendova na planeti, uopšte. Ne samo u smislu automobila.
DA SE SIJA ZA SVE PARE: Nije dovoljno što je Ferari, mora da bude ZLATAN! (VIDEO)
Na zidu, velikim slovima je opisano kako je sve počelo. Tada, 20-godišnji Ferari je prodao kuću koja se nalazila na mestu muzeja kako bi kupio svoj prvi trkački automobil. Od tada sve je istorija... Enco je započeo kao vozač trka, za Alfu Romeo, kasnije je i radio za njih (kao direktor), ali se postepeno osamostaljivao. U godini 1929. osnovao je trkački tim Skuderija Ferari (po okriljem Alfe), a deset godina kasnije je pokrenuo svoju firmu (Auto Avio Costruzioni). Tokom Drugog svetskog rata kompanija je preseljena u obližnji Maranelo zbog savezničkog bombardovanja, a ubrzo je ovo mesto postalo i sedište kompanije, do dan danas. I u Maranelu takođe postoji muzej Ferarija.
Prvi automobil sa znakom konjića napravljen je 1947. godine, i ona se smatra početkom istorije Ferarija. I neke od ovih detalja možete da vidite u muzeju u Modeni. Ulaznica za odrasle košta 15 evra (za decu u pratnji roditelja pet evra), a na ulazu u glavnu dvoranu čekaju vas ljubazne hostese koje vam požele dobrodošlicu, ali i naglase da se automobili ne smeju dodirivati.
Da li ste ikada bili u Ferarijevom muzeju? KLIKNITE i započnite posetu! (VIRTUELNA TURA)
Ova "makina" je na samom ulazu...
A onda se u velikoj dvorani, blještavo beloj, susrećemo se sa brojnim eksponatima... Na primer model 312 koji je u F1 šampionatu vožen od 1966. do 1969. godine.
Inače, pored svakog automobila postoji tabla sa kraćim opisom.
Iako je Ferari prepoznatljiv po crvenoj boji, postoji i nekoliko izuzetaka, kao što je ovaj "plavac", tačnije model iz 1959. godine, 250 GT Berlineta.
I u sred šetnje, pogasila su se svetla i počeo je kraći film o životu osnivača kompanije, a uvodni minut možete i da pogledate.
Film koji se pušta nekoliko puta dnevno, trajao je 15-ak minuta, a onda smo nastavili sa obilaskom.
Svetla su se popalila, a zapao nam je za oko i model iz 1953. godine, 375 Amerika.
Bilo je i nekoliko bržih i jačih modela, naravno u crvenoj boji.
Tomasima iz 1969. godine...
ili La Ferari iz 2013. godine.
Ipak, uprkos dizajnu, "konjima", jedan je eksponat ispred drugih, a to je bolid iz sezone 2007 kada je Kimi Raikonen osvojio poslednju (za sada) titulu za Skuderiju u šampionatu Formule 1. Jednostavno, svi žele da se fotografišu pored ovog automobila.
I kada smo završili sa obilaskom dvorane u kojoj je 15-ak automobila...
put nas je naneo u prodavnicu, u kojoj možete da kupite brojne suvenire. Neko će reći da je skupo, a neko da i nije tako, ako se u obzir uzme renome kompanije. Tako na primer komplet nalepnica košta 10 evra, set od tri magneta 15 evra, komplet od šest olovaka 22, majica 50, a polo majica 60...
Ako želite možete da potrošite još novca. Tako na primer vožnja u simulatoru, od sedam minuta košta 25 evra.
Isti iznos je potrebno izdvojiti, ako želite da vas dok sedite u bolidu slika oficijalni fotograf.
U okviru kompleksa muzeja nalazi se još jedna zgrada, u kojoj su izloženi modeli motora i tamo se uglavnom mogu naći pravi zaljubljenici u tehniku.
Takođe, u okviru ovog objekta nalazi se i replika radne sobe Enca Ferarija, ali i za nju važe posebna pravila. Strogo je zabranjen ulazak, odnosno ne sme se nikako iza crvenog užeta. Fotografisanje je dozvoljeno.
KAKO JE LEPO VIDETI OVO: Šetali smo ulicama italijanskog grada, a ispred nas "SRPSKI PARK" (FOTO)
Ovo je ujedno i poslednji deo muzeja koji smo posetili. U svakom slučaju lepo iskustvo u gradu koji je osim po Ferariju poznat i po Lučanu Pavarotiju. Kuća poznatog operskog pevača (1935 - 2007) sada je muzej koji je takođe deo turističke ponude grada.