СРБИЈА ДАНАС У МУЗЕЈУ ФЕРАРИЈА: Бесне МАШИНЕ свуда, а ово правило се НЕ СМЕ прекршити! (ВИДЕО+ФОТО)
Улазница за одрасле кошта 15 евра.
Модена, град на северу Италије, асоцијација је за један од најпознатијих брендова у аутомобилској индустрији - Ферари, тачније његовог оснивача Енца Ферарија (1898 - 1988). Ако вас имало занима аутомобилизам, ако сте икада нешто читали о поменутој теми, немогуће је да вам пропети црни коњић ништа не значи. Због тога, проћи кроз Модену, а не завирити у кућу у којој је започет значајан део историје аутоиндустрије и аутомото спорта, прави је "грех".
Музеј Енца Ферарија (почео да ради 2012. године) је веома лако наћи, било да долазите са железничке станице или из централног или неког другог дела града. Свако ће вас упутити у правом смеру, али уосталом то није у ствари ни потребно. Путоказа има колико хоћете. Када дођете, очекује вас велики жути зид (на насловној слици) који вам јасно каже где се налазите, а када закорачите даље, све више улазите у свет оснивача једног од најпознатијих брендова на планети, уопште. Не само у смислу аутомобила.
ДА СЕ СИЈА ЗА СВЕ ПАРЕ: Није довољно што је Ферари, мора да буде ЗЛАТАН! (ВИДЕО)
На зиду, великим словима је описано како је све почело. Тада, 20-годишњи Ферари је продао кућу која се налазила на месту музеја како би купио свој први тркачки аутомобил. Од тада све је историја... Енцо је започео као возач трка, за Алфу Ромео, касније је и радио за њих (као директор), али се постепено осамостаљивао. У години 1929. основао је тркачки тим Скудерија Ферари (по окриљем Алфе), а десет година касније је покренуо своју фирму (Ауто Авио Цострузиони). Током Другог светског рата компанија је пресељена у оближњи Маранело због савезничког бомбардовања, а убрзо је ово место постало и седиште компаније, до дан данас. И у Маранелу такође постоји музеј Ферарија.
Први аутомобил са знаком коњића направљен је 1947. године, и она се сматра почетком историје Ферарија. И неке од ових детаља можете да видите у музеју у Модени. Улазница за одрасле кошта 15 евра (за децу у пратњи родитеља пет евра), а на улазу у главну дворану чекају вас љубазне хостесе које вам пожеле добродошлицу, али и нагласе да се аутомобили не смеју додиривати.
Да ли сте икада били у Фераријевом музеју? КЛИКНИТЕ и започните посету! (ВИРТУЕЛНА ТУРА)
Ова "макина" је на самом улазу...
А онда се у великој дворани, бљештаво белој, сусрећемо се са бројним експонатима... На пример модел 312 који је у Ф1 шампионату вожен од 1966. до 1969. године.
Иначе, поред сваког аутомобила постоји табла са краћим описом.
Иако је Ферари препознатљив по црвеној боји, постоји и неколико изузетака, као што је овај "плавац", тачније модел из 1959. године, 250 ГТ Берлинета.
И у сред шетње, погасила су се светла и почео је краћи филм о животу оснивача компаније, а уводни минут можете и да погледате.
Филм који се пушта неколико пута дневно, трајао је 15-ак минута, а онда смо наставили са обиласком.
Светла су се попалила, а запао нам је за око и модел из 1953. године, 375 Америка.
Било је и неколико бржих и јачих модела, наравно у црвеној боји.
Томасима из 1969. године...
или Ла Ферари из 2013. године.
Ипак, упркос дизајну, "коњима", један је експонат испред других, а то је болид из сезоне 2007 када је Кими Раиконен освојио последњу (за сада) титулу за Скудерију у шампионату Формуле 1. Једноставно, сви желе да се фотографишу поред овог аутомобила.
И када смо завршили са обиласком дворане у којој је 15-ак аутомобила...
пут нас је нанео у продавницу, у којој можете да купите бројне сувенире. Неко ће рећи да је скупо, а неко да и није тако, ако се у обзир узме реноме компаније. Тако на пример комплет налепница кошта 10 евра, сет од три магнета 15 евра, комплет од шест оловака 22, мајица 50, а поло мајица 60...
Ако желите можете да потрошите још новца. Тако на пример вожња у симулатору, од седам минута кошта 25 евра.
Исти износ је потребно издвојити, ако желите да вас док седите у болиду слика официјални фотограф.
У оквиру комплекса музеја налази се још једна зграда, у којој су изложени модели мотора и тамо се углавном могу наћи прави заљубљеници у технику.
Такође, у оквиру овог објекта налази се и реплика радне собе Енца Ферарија, али и за њу важе посебна правила. Строго је забрањен улазак, односно не сме се никако иза црвеног ужета. Фотографисање је дозвољено.
КАКО ЈЕ ЛЕПО ВИДЕТИ ОВО: Шетали смо улицама италијанског града, а испред нас "СРПСКИ ПАРК" (ФОТО)
Ово је уједно и последњи део музеја који смо посетили. У сваком случају лепо искуство у граду који је осим по Ферарију познат и по Лучану Паваротију. Кућа познатог оперског певача (1935 - 2007) сада је музеј који је такође део туристичке понуде града.