IZA KULISA: Najzanimljivijih 5 stvari koje smo saznali posle prve trke Formule 1
Čini se da će ova sezona biti uzbudljivija od prethodne.
Početak nove trkačke sezone 2024. identičan je kraju prethodne uz apsolutnu dominaciju Red bulovog vozača Maksa Ferštapena. Holanđanin je toliko ubedljiv da mu je teško parirati na jednoj trci, a kamoli u borbi za titulu. Jedino što se trenutno može primetiti u odnosu na prošlu godinu je da Ferari i Meklaren počinju bez preteranih problema sa bolidima. Ferari daje znake da će ove godine ipak biti drugi tim Formule i da će se uz talenat Leklera i agresivnost "otpuštenog" Sainca izboriti sa Mercedesom.
POTRESNO I EMOTIVNO: Ovako je otac pokojne Eme Kobiljski proslavio trofej u Rumuniji (VIDEO)
STRAH I TREPET SEVERNE HEMISFERE: Preminuo čuveni "MESAR"
PROBLEMI U NAJBRŽEM CIRKUSU NA SVETU: Predsednik FIA pod istragom
Formula 1 se vratila i počela sa Velikom nagradom Bahreina 2. marta 2024. godine. Sličnosti sa celokupnom pričom iz prošle sezone ima mnogo. Trka je bila rešena već posle nekoliko krivina, Ferštapen je sa startne pozicije krenuo savršeno i taj standard održao do kraja trke. Drugi timovi nisu mu predstavljali konkurenciju i većina je imala sopstvene probleme, a čak im je i drugi vozač Red Bula Serhio Perez bio neuhvatljiv.
Još uvek postoji nada da će ovogodišnji šampionat biti zanimljiviji. Za sada neki sakrivaju svoj pun potencijal, ili makar tako izgleda. A poznata je izreka da prava sezona u Formuli 1 počinje tek prvom trkom u Evropi.
Poznato je da najbrži cirkus ne čine samo dešavanja na stazi već da se glavne intrige dešavaju daleko van nje. Za Vas smo izdvojili TOP 5 događaja o kojima će se pričati do sledeće trke koje se održava u Abu Dabiju predstojećeg vikenda.
TENZIJA OKO SKANDALA KRISTIJANA HORNERA NE PROLAZI
Šef Red Bula Kristijan Horner optužen je za s*ksualno uznemiravanje jedne od radnica u timu neposredno pred početak sezone. Istraga koju je sproveo Red Bul utvrdila je da nije kriv. Međutim, neposredno pred drugi trening u Bahreinu u vrhovna odeljenja Formule stigao je anonimni mejl sa dokazima koji ipak potvrđuju krivicu Hornera. Drama se još uvek nastavlja, a tu priliku koristi otac trostrukog uzastpnog šampiona Džos Ferštapen da istakne tenziju koju izaziva Hornerova prisutnost i vođstvo u timu Red Bula.
NASLUĆUJE SE BORBA IZMEĐU PEREZA I FERARIJA ZA DRUGO MESTO
Drugi vozač Red Bula Serhio Perez lako je odmicao rivalima u borbi za drugo mesto tokom prošle godine. Međutim, videli smo već u Bahreinu da mu je većim delom trke Ferarijev Španac Karlos Sainc bio za petama, dok je Monegašanin Šarl Lekler imao velikih problema sa kočnicama. I Perez i Sainc lako su pretekli Leklera i nastavili svoju borbu za drugo mesto na podijumu. Iako je Meksikanac uspeo da pobegne za par sekudni, Sainc je održavao tempo tokom ostatka trke tako da se razlika nije povećavala.
FERARIJEV PROBLEM SA KOČNICAMA SAKRIVA NAPREDAK SA PNEUMATICIMA
Već uoči prva dva kruga na Velikoj nagradi Bahreina mogli smo da vidimo u kakvom problemu se nalazi mladi monegaški vozač Šarl Lekler. Izgledalo je kao da sam pravi puno grešaka, ali smo malo kasnije saznali da je reč o velikoj temperaturnoj razlici između prednjih kočnica. Sa istim problemom manjeg intenziteta mučio se i Španac, koji je uspeo da pretekne svog kolegu i stupi u borbu za podijum. Na tvrdim gumama obojica vozača su uspevali da održe tempo i na kraju su zauzeli 3. i 4. mesto, bez obzira na poteškoće. To upućuje da pravi potencijal crvenog bolida tek treba da se otkrije.
MEKLAREN JOŠ UVEK NIJE POKAZAO PUN POTENCIJAL
Za razliku od prošle sezone Meklaren ima manje problema sa svojim bolidima, ali to ne znači da ih nema uopšte. Naime, obojica mladih vozača pomučili su se u sporijim krivinama. Iako su osvojili poene, sporije krivine su generalna mana tima na kojoj još uvek treba da se radi. Na pravcima su bili brzi i možemo da očekujemo bolje pozicije na stazi poput Suzuke, obzirom na njene brže krivine.
MERCEDESOV PROBLEM SA BOLIDOM SUGERIŠE DA SU PRECENILI SVOJE SPOSOBNOSTI
Drugi trening za Mercedesove vozače prošao je izvanredno jer je Luis Hamilton završio na prvom mestu. Izgledali su poprilično samouvereno i naslućivalo se stabilnom tempu. Već u kvalifikacijama priča se preokrenula u korist Rasela, koji je zauzeo treću startnu poziciju, a sedmostruki šampion sveta našao se na devetoj. Rasel je trku započeo sjajno, ali ubrzo su oba bolida naišla na problem sa hlađenjem motora. Šef tima Toto Volf procenio je da su zbog toga po krugu gubili i do pola sekunde, tako da je Rasel ipak završio na petom mestu. Hamiltonu se pored toga polomilo sedište i sedmostruki šampion završio je trku sa sedmom pozicijom.