ИЗА КУЛИСА: Најзанимљивијих 5 ствари које смо сазнали после прве трке Формуле 1
Чини се да ће ова сезона бити узбудљивија од претходне.
Почетак нове тркачке сезоне 2024. идентичан је крају претходне уз апсолутну доминацију Ред буловог возача Макса Ферштапена. Холанђанин је толико убедљив да му је тешко парирати на једној трци, а камоли у борби за титулу. Једино што се тренутно може приметити у односу на прошлу годину је да Ферари и Мекларен почињу без претераних проблема са болидима. Ферари даје знаке да ће ове године ипак бити други тим Формуле и да ће се уз таленат Леклера и агресивност "отпуштеног" Саинца изборити са Мерцедесом.
ПОТРЕСНО И ЕМОТИВНО: Овако је отац покојне Еме Кобиљски прославио трофеј у Румунији (ВИДЕО)
СТРАХ И ТРЕПЕТ СЕВЕРНЕ ХЕМИСФЕРЕ: Преминуо чувени "МЕСАР"
ПРОБЛЕМИ У НАЈБРЖЕМ ЦИРКУСУ НА СВЕТУ: Председник ФИА под истрагом
Формула 1 се вратила и почела са Великом наградом Бахреина 2. марта 2024. године. Сличности са целокупном причом из прошле сезоне има много. Трка је била решена већ после неколико кривина, Ферштапен је са стартне позиције кренуо савршено и тај стандард одржао до краја трке. Други тимови нису му представљали конкуренцију и већина је имала сопствене проблеме, а чак им је и други возач Ред Була Серхио Перез био неухватљив.
Још увек постоји нада да ће овогодишњи шампионат бити занимљивији. За сада неки сакривају свој пун потенцијал, или макар тако изгледа. А позната је изрека да права сезона у Формули 1 почиње тек првом трком у Европи.
Познато је да најбржи циркус не чине само дешавања на стази већ да се главне интриге дешавају далеко ван ње. За Вас смо издвојили ТОП 5 догађаја о којима ће се причати до следеће трке које се одржава у Абу Дабију предстојећег викенда.
ТЕНЗИЈА ОКО СКАНДАЛА КРИСТИЈАНА ХОРНЕРА НЕ ПРОЛАЗИ
Шеф Ред Була Кристијан Хорнер оптужен је за с*ксуално узнемиравање једне од радница у тиму непосредно пред почетак сезоне. Истрага коју је спровео Ред Бул утврдила је да није крив. Међутим, непосредно пред други тренинг у Бахреину у врховна одељења Формуле стигао је анонимни мејл са доказима који ипак потврђују кривицу Хорнера. Драма се још увек наставља, а ту прилику користи отац троструког узастпног шампиона Џос Ферштапен да истакне тензију коју изазива Хорнерова присутност и вођство у тиму Ред Була.
НАСЛУЋУЈЕ СЕ БОРБА ИЗМЕЂУ ПЕРЕЗА И ФЕРАРИЈА ЗА ДРУГО МЕСТО
Други возач Ред Була Серхио Перез лако је одмицао ривалима у борби за друго место током прошле године. Међутим, видели смо већ у Бахреину да му је већим делом трке Фераријев Шпанац Карлос Саинц био за петама, док је Монегашанин Шарл Леклер имао великих проблема са кочницама. И Перез и Саинц лако су претекли Леклера и наставили своју борбу за друго место на подијуму. Иако је Мексиканац успео да побегне за пар секудни, Саинц је одржавао темпо током остатка трке тако да се разлика није повећавала.
ФЕРАРИЈЕВ ПРОБЛЕМ СА КОЧНИЦАМА САКРИВА НАПРЕДАК СА ПНЕУМАТИЦИМА
Већ уочи прва два круга на Великој награди Бахреина могли смо да видимо у каквом проблему се налази млади монегашки возач Шарл Леклер. Изгледало је као да сам прави пуно грешака, али смо мало касније сазнали да је реч о великој температурној разлици између предњих кочница. Са истим проблемом мањег интензитета мучио се и Шпанац, који је успео да претекне свог колегу и ступи у борбу за подијум. На тврдим гумама обојица возача су успевали да одрже темпо и на крају су заузели 3. и 4. место, без обзира на потешкоће. То упућује да прави потенцијал црвеног болида тек треба да се открије.
МЕКЛАРЕН ЈОШ УВЕК НИЈЕ ПОКАЗАО ПУН ПОТЕНЦИЈАЛ
За разлику од прошле сезоне Мекларен има мање проблема са својим болидима, али то не значи да их нема уопште. Наиме, обојица младих возача помучили су се у споријим кривинама. Иако су освојили поене, спорије кривине су генерална мана тима на којој још увек треба да се ради. На правцима су били брзи и можемо да очекујемо боље позиције на стази попут Сузуке, обзиром на њене брже кривине.
МЕРЦЕДЕСОВ ПРОБЛЕМ СА БОЛИДОМ СУГЕРИШЕ ДА СУ ПРЕЦЕНИЛИ СВОЈЕ СПОСОБНОСТИ
Други тренинг за Мерцедесове возаче прошао је изванредно јер је Луис Хамилтон завршио на првом месту. Изгледали су поприлично самоуверено и наслућивало се стабилном темпу. Већ у квалификацијама прича се преокренула у корист Расела, који је заузео трећу стартну позицију, а седмоструки шампион света нашао се на деветој. Расел је трку започео сјајно, али убрзо су оба болида наишла на проблем са хлађењем мотора. Шеф тима Тото Волф проценио је да су због тога по кругу губили и до пола секунде, тако да је Расел ипак завршио на петом месту. Хамилтону се поред тога поломило седиште и седмоструки шампион завршио је трку са седмом позицијом.