РЕВОЛУЦИЈА: BMW најавио ШЕСТ нових електричних модела
Озбиљан конкурент на електро тржишту...
Платформа Неуе Klasse је симбол преласка BMW-a на електричну и дигиталну мобилност. Наменска електрична архитектура долази на систему од 800 волти и означава прекид везе са бензинским и дизел моторима, односно комбинованим механичким платформама, на којима се углавном базирају данашњи BMW аутомобили на струју.
ПИТАЊЕ СВИХ ПИТАЊА: Да ли је јефтиније возити бензинце, дизелаше или електричне аутомобиле?
Што се тиче батерија, BMW ће на новој платформи користити цилиндричне ћелије, које имају предности у паковању, мању укупну висину и већу густину енергије. Поред тога, нови систем је лакши, компактнији и више од 40 одсто исплативији од верзије електричног погона која се данас користи. Предвиђа се да ће потрошња енергије бити и до 25 одсто мања од данашње верзије.
Неуе Klasse представља највећу инвестицију у историји BMW-a, док је електрична архитектура дизајнирана да покрије читав портфолио произвођача аутомобила.
Какав је план са новим моделима? СУВ iX3 требало би да буде представљен крајем 2025. године, а продужена верзија iX3 производиће се у Кини.
BMW ће 2026. године започети производњу лимузине у класи модела Серије 3 у својој фабрици у Минхену, а касније ће почети производња у Мексику и Кини.
Купе-кросовер под називом iX4 такође се очекује 2026. године, а караван варијанта би требало да буде представљена 2027. године. Шести модел је компактни СУВ, који би требало да замени iX1.
Са доласком Неуе Klasse, BMW би требало да уведе и нову номенклатуру како би избегао збуњивање купаца током преласка у "електрично доба". Електрична лимузина Серије 3 би била означена као и320 или и330, у зависности од спецификације, док би аутомобили Серије 3 са моторима са унутрашњим сагоревањем били означени као 320 и 330, избацујући додатак "и" за бензинске верзије и "д" за дизелаше, пише Automobilwoche.