Представљен нови Porsche Мацан (ФОТО + ВИДЕО)
Светска премијера.
Десет година након прве, Porsche Мацан креће у своју другу генерацију модела, сада у потпуно електричном облику.
КО ЋЕ ЊИМА ПОБЕЋИ: Погледајте ЗВЕР коју вози ПОЛИЦИЈА Дубаија
У питању су модели Мацан 4 и Мацан Турбо, а у комбинацији са Launch Цонтрол, Мацан 4 производи до 300 kW (408 КС) овербоост снаге, док се Мацан Турбо може похвалити до 470 kW (639 КС). Максимални обртни моменти су им 650 Нм и 1.130 Нм.
Мацан 4 убрзава од 0 до 100 км/х за 5,1 секунду, док Мацан Турбо треба само 3,3 секунде. Ова два модела постижу максималну брзину од 220, односно 260 км/х. И Мацан 4 и Мацан Турбо имају погон на сва четири точка.
Електрични мотори црпе енергију из литијум-јонске батерије у подвозју, бруто капацитета од 100 kWh, од чега се може активно користити до 95 kWh. ХВ батерија је централна компонента новоразвијене Премиум Платформ Елецтриц (PPE) са архитектуром од 800 волти, коју је Porsche први пут користио у новом Мацану.
Излаз пуњења је до 270 kW, а батерија се може напунити од 10% до 80% у року од приближно 21 минута на одговарајућој станици за брзо пуњење, рекли су из компаније Porsche.
На станицама за пуњење од 400 волти, високонапонски прекидач у батерији омогућава пуњење батерије тако што ефективно дели батерију од 800 волти на две батерије, свака са напоном од 400 волти. Ово омогућава посебно ефикасно пуњење, без додатног ХВ појачивача, до 135 kW. Пуњење наизменичном струјом до 11 kW могуће је кућним зидним пуњачима.
До 240 kW енергије може се рекуперисати преко електромотора током вожње. Интегрисани Power Box (ИПБ) такође доприноси ефикасности нових Мацан модела, истовремено штеди на укупној маси и простору. Иновативни и компактни ИПБ комбинује три компоненте – уграђени АЦ пуњач, високонапонски грејач и ДЦ/ДЦ конвертер. Комбиновани WLTP домет је до 613 км за Мацан 4 и до 591 км за Мацан Турбо.
Што се дизајна тиче, мали нагиб хаубе и снажно изражена крила дају основном СУВ-у, који је дугачак 4.784 mm, широк 1.938 mm и висок 1.622 mm, динамичан изглед чак и када је у стању мировања.
Нови Мацан је опремљен точковима до 22 инча са различитим профилом пнеуматика на предњој и задњој осовини. Међуосовинско растојање, које је 86 mm веће од претходног модела (2.893 mm), надокнађено је кратким препустима напред и позади.
Предња светла су подељена на два дела: равна горња светлосна јединица са дневним светлима у четири тачке уграђена је у крила и наглашава ширину аутомобила. Главни модул фарова са опционом matrix ЛЕД технологијом је позициониран нешто ниже на предњем крају.
Карактеристична Porsche бочна линија чини целину са равним задњим прозором. Ту су врата без оквира са карактеристичним бочним лопатицама, а Porsche лого сада се налази у центру скулптуралне 3Д светлосне траке.
Даље, из компаније Porsche наводе да је електрификација довела и до повећања пртљажног простора у Мацану.
У зависности од модела и уграђене опреме, капацитет иза задње клупе је до 540 литара (товарни режим). Поред тога, ту је и "фрунк", други пртљажни простор испод хаубе капацитета 84 литра, што је 127 литара више од претходног модела.
Ако се наслон задњег седишта потпуно преклопи, капацитет задњег пртљажника се повећава на 1.348 литара. Максимални капацитет вуче од 2.000 кг заокружује веома практичне квалитете новог Мацана.
У зависности од модела и уграђене опреме, возач и сувозач сада седе до 28 mm ниже него раније, док путници позади седе до 15 mm ниже са повећаним простором за ноге.
Мацан је опремљен екраном најновије генерације и концептом рада са до три екрана, укључујући самостојећи 12,6-инчни инструмент таблу закривљеног дизајна и централни екран од 10,9 инча.
По први пут, путник такође може да види информације, промени подешавања на инфотаинмент систему или да стримује видео садржај, док је аутомобил у покрету преко сопственог опционог екрана од 10,9 инча.
Такође, ту је и хеад-уп екран са технологијом проширене стварности. Виртуелни елементи као што су стрелице за навигацију су интегрисани у стварни свет, а слика се појављује возачу на удаљености од 10 метара и одговара величини екрана од 87 инча.
Инфотаинмент систем нове генерације заснован је на Андроид Аутомотиве ОС-у.