ОВО ВЕЋИНА ВОЗАЧА РАДИ, А НЕ БИ ТРЕБАЛО: Ако правите ове грешке у вожњи можете озбиљно оштетити мењач (ВИДЕО)
Обратите пажњу.
Мењач може да се поквари из бројних разлога, од којих су многе последица грешака возача. Ако приликом мењања брзине возач не притисне квачило довољно, чуће се звук који подсећа на стругање. То се први пут, вероватно, неће штетно одразити на исправност рада мењача.
ШТЕДИ ГОРИВО, А ЧУВА МОТОР: Ево како је најекономичније возити ауто-путем
ВЕРОВАТНО НЕ ЗНАТЕ НА ШТА УПОЗОРАВА: Обратите пажњу на овај саобраћајни знак, ево шта означава
ВАЖНО ЈЕ ЗНАТИ: Зашто је филтер ваздуха важан и како утиче на перформансе вашег аутомобила?
Међутим, учестало понављање може да оштети синхрони прстен степена преноса на коме се тренутна промјена брзине одвија. Код оштећења синхроних прстена, који служе да изједначе број обртаја између две осовине да би се степен преноса лакше променио, долази до губитка њихове функције.
Возач ће овај проблем осетити као повећање отпора при померању ручице мењача, односно приликом убацивања у брзину. Тада може да дође и до механичког "крцкања" у мењачу.
Препорука је, код оваквог квара, у што краћем року отићи код мајстора, будући да то може бити узрок додатних сличних кварова до којих може доћи приликом промене степена преноса, као што се лоше подешено или квар квачила.
Свако оклевање може само додатно да погорша проблем, односно може да дође до присуства металних струготина у уљу мењача, које настају хабањима при промени степена преноса.
Метални опиљци штете лежајевима мењача и зупчаницима, а у најгорем случају, могуће је потпуно оштећење мењача и губитак преноса. Тада се може догодити да, при великој брзини, мењач, на пример, пребаци из 6. у 2. степен преноса. То је веома штетно и може да изазове већа механичка оштећења мотора.