ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ауто ће сам СМАЊИТИ БРЗИНУ ако возач не види знак ограничења (ВИДЕО)
Систем ће бити од користи на рутама које нису довољно познате возачу или у случајевима када возач није приметио знак ограничења брзине, штитећи га од казни и, што је најважније, смањујући ризик од несрећа.
Системи за помоћ возачу постају све софистициранији, а чини се да су произвођачи аутомобила најзад смислили начин да се сви придржавају ограничења брзине. Форд тестира технологију Геофенцинг, која аутоматски смањује брзину возила у унапред дефинисаним областима око школа и болница, и трговинским зонама.
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ако мотор НЕ ПОСТИЖЕ ОПТИМАЛНУ РАДНУ ТЕМПЕРАТУРУ проблем је у ОВОМЕ
ВАЖНО ЈЕ ЗНАТИ: Ево шта би требало да радите када фарови вашег аутомобила НЕ СВЕТЛЕ
НИСТЕ НИ ЗНАЛИ ДА ОВОЛИКО ГРЕШИТЕ: Вожња на што нижем броју обртаја, ево зашто је ПОГУБНА за мотор аута
Технологија, која се тренутно тестира у Келну у Немачкој, генерише виртуелну географску границу од које почиње да важи ограничење брзине. Када возило уђе у ову област, систем обезбеђује да аутомобил не пређе унапред одређено ограничење брзине.
Систем може да функционише и без видљивих знакова на путу, а возач се упозорав да је ушао у зону преко дигиталне инструмент табле. Форд верује да ће систем бити од користи на рутама које нису довољно познате возачу или у случајевима када возач није приметио знак ограничења брзине, штитећи га од казни и, што је најважније, смањујући ризик од несрећа.
Хардвер за аутоматско регулисање брзине возила већ постоји. Модерни системи, као шро је Фордов Intelligent Спеед Assist анд Адаптиве Цруисе Цонтрол са Стоп & Го функцијом, или слични системи других произвођача аутомобила, могу осигурати да возачи не прелазе дозвољену брзину уколико превиде знак ограничења.
Оно што је другачије код технологије Геофенцинг је то да ће тај систем ограничења бити универзалан за сва возила која улазе у одређене области, било да је реч о јавним или приватним просторима. Систем може аутоматски смањити брзину возила, али возач је и даље у могућности да га "нађача" и деактивира - барем у овом тренутку развојног процеса.
Испитивање Геофенцинг технологије резултат је сарадње између тима Форд City Енгагемент, градских званичника у Келну и Ахену и Фордових софтверских инжењера у Пало Алту.
Тестна возила су претпродукцијски прототипови потпуно електричног Форд Е-Трансита. У будућности, Форд жели да понуди систем контроле ограничења брзине Геофенцинг у свим својим комерцијалним и путничким возилима, омогућавајући власницима да поставе сопствене Геофенцинг зоне.
Штавише, ограничења брзине могу бити динамична, мењајући се у складу са привремени локалним променама на саобраћајницама, радовима на путу и дневним временским периодима.