НЕВЕРОВАТНО: Још једна легенда одлази у историју заједно са моделом Chevrolet Цамаро
Одлазе неки од најснажнијих аутомобила.
Приближава се дан када ће последњи примерак модела Chevrolet Цамаро сићи са производне траке. То би се требало десити у фебруару наредне године, што значи да ће Цамаро бити доступан као модел за 2024. годину, а овај детаљ је битан да се хомологује у неким тркачким шампионатима, као што су серије НАСЦАР и Суперцарс.
НЕ БИСТЕ НИ ПРЕТПОСТАВИЛИ: Који ауто-бренд највише вреди?
СРБИЈА ЛЕГАЛИЗОВАЛА "АУТОМОБИЛЕ БЕЗ ВОЗАЧА": Тестирање аутономних возила биће могуће уз посебну дозволу
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Колико километара треба да пређете да би вам се аутомобил исплатио?
Међутим, производња ће се обављати наредна три месеца без супериорног Цамара ЗЛ1-а. То значи да ће купци и даље моћи да купе овај купе са четири, шест и осам цилиндара испод хаубе, али је ЗЛ1 недавно послат у пензију заједно са својим фантастичним мотором под кодном ознаком ЛС4.
Колико је такав аутомобил импресиван? Па можда најбоље потврђује информација да је превезао круг на чувеној немачкој стази Нирбургринг за само седам минута и шеснаест секунди још 2018. године, што га ставља у сам ранг са моделима као што су Lamborghini Авентадор СуперВелоце ЛП750-4, BMW М4 ЦСЛ и Porsche Cayman ГТ4 РС.
Амерички произвођач возила је по први пут представио овај мотор 2015. године и развијао је 650 коњских снага из радне запремине 6,2 литра. Био је доступан у моделима Цамаро ЗЛ1 и Corvette З06, а у своје је сматран једним од најмоћнијих серијских агрегата на свету.
Уколико сте желели да га надмашите по снази, морали бисте да купите моделе LaFerrari, МцЛарен П1, Porsche 918 или Lamborghini Авентадор. Исти мотор ћемо касније видети и у два Cadillacova модела и то ЦТ5 Blackwing и Есцаладе-В.
У овом последњем је развијао 682 коњске снаге и омогућавао теренцу да убрза од нуле до 100 км/х за 4,4 секунде. Последњи ЛС4 је недавно склопљен у америчкој савезној држави Мичиген, а поново се нашао испод хаубе Цамара. Споменућемо да је наследник под именом ЛС5 заправо заснован на ЛС4-у и могао се похвалити са 750 "грла" у моделу Corvette ЗР1.
И шта онда будућност доноси? Па као и за све друго ових дана, и овде се може употребити реч – електрификација. Cadillac нам је већ најавио да су садашње генерације свих његових модела последње које ћемо видети са моторима са унутрашњим сагоревањем горива.
Цамаро је, као што смо рекли, на прагу пензије, али није одбачена будућност да Chevrolet искористи такво име за неку будућу лимузину с електричним мотором. На крају дана, свет је сиромашнији за још један фантастични турбобензинац у породици мотора ЛС…