Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Без саобраћајних незгода са смртним исходом? 1.200 градова доказује да је могуће

18.06.2024. 09:09
Пише:
saobraćajne nesreće
саобраћајне несреће / Извор: Shutterstock

Градови широм света су доказали да је циљ "нула саобраћајних жртава" остварив.

Интерактивна мапа света, коју је ажурирала и почетком овог месеца објавила компанија ДЕКРА из Немачке (бави се тестирањем, инспекцијом и истраживањем судара аутомобила), показује 1.273 града у 26 земаља који су достигли циљ нула саобраћајних жртава у једној години.

Неки градови су то постигли током више година.

Глобални број смртних случајева у саобраћајним несрећама благо је опао у последњих неколико година, али и даље постоји више од два смртна случаја сваког минута односно више од 3.200 дневно, при чему саобраћајне незгоде остају водећи узрок смрти деце и младих од пет до 29 година, према "Глобалном извештају о статусу безбедности саобраћаја 2023", који је у децембру објавила Светска здравствена организација (СЗО), као и водеће агенције за безбедност саобраћаја Уједињених нација, пише Форбс Србија.

Извештај је открио да саобраћајне незгоде остају хитна глобална здравствена криза.

Како до "Визије Нула"?

На пример, у Сједињеним Америчким Државама, стопе смртности су седам пута веће него у Шведској, Швајцарској и Великој Британији.

Да би се борили против проблема, многе јурисдикције широм света су прихватиле приступ "Визија Нула" или Сигурни систем безбедности и дизајна пута који узима у обзир људску грешку, први пут примењен у Шведској током 1990-их година.

Циљ иницијативе је елиминација свих саобраћајних смрти и тешких повреда стварањем вишеструких нивоа заштите, тако да ако један ниво не успе, други ће створити сигурносну "мрежу" која ће смањити утицај судара.

Побољшања су осмишљена да резултирају безбеднијим људима, безбеднијим путевима, безбеднијим возилима, безбеднијим брзинама и бољом негом након судара.

- Тежити 'Визији Нула' једина је прикладна стратегија – јер је свака особа која изгуби живот у саобраћају једна превише - изјавио је Јан Фелауер, извршни потпредседник Групе ДЕКРА.

- Више од 1.200 градова доказује да је 'Визија Нула' остварива. Напори да се циљ постигне у још многим градовима, као и ван урбаних контекста, морају се наставити на свим нивоима - каже.

ДЕКРА је први пут представила прву верзију онлајн интерактивне "Визије Нула" светске мапе пре 10 година, 2014. године, на годишњем самиту Међународног транспортног форума у Лајпцигу.

Стручњаци ове безбедносне групе анализирали су доступне податке Међународне групе за податке и анализу саобраћајне безбедности (ИРТАД) у великом обиму – са фокусом на унутрашњи градски саобраћај, првобитно за свој годишњи Извештај о безбедности на путу.

У то време, стотине градова са више од 50.000 становника већ су постигли циљ нула саобраћајних жртава барем у једној години од 2009. године.

Од тада, како су истраживачи рекли, како анализа података тако и онлајн портал, непрекидно су проширивани.

Првобитно је било мапирано 17 европских земаља, а данас је заступљено 26 земаља. Фокус остаје на Европи, али су укључене и Сједињене Америчке Државе, Канада, Мексико, Аустралија и Јапан.