БЛИЖИ СЕ 5. ЈУЛ И НОВИ ПРОПИСИ! Ово обавезно морате да проверите ПРЕ НЕГО ШТО КУПИТЕ ПОЛОВНИ АУТО!
Када, овога лета, буде почела пуна примена прописа о мерењу емисије издувних гасова, велики број половних аутомобила неће моћи да прође технички преглед.
Пре него што се одлучите за куповину половног возила, обавезно треба детаљно да га проверите у овлашћеном сервису, да не бисте завршили са "мачком у џаку".
Морате да водите рачуна и о томе да ли ће тај ауто моћи да прође технички преглед, када од 5. јула буде почела пуна примена прописа који се односе на мерење емисије издувних гасова.
Аутомобили који су увезени у Србију после 1. марта 2014. године мораће да испуне строже услове од оних који су први пут регистровани у нашој земљи пре тог датума. Зато би купци требало да ураде и ванредан технички преглед да би преконтролисали издувни систем, саветују Новости.
Небојша Радисављевић, из једне познате ауто-куће, истиче да свако приликом куповине половног аута треба да издвоји око 30 евра за сервис и уради комплетан преглед, како би се утврдили недостаци.
- Сваки овлашћени заступник одређених брендова има сервис и услугу контроле, односно процене возила, где се утврђује колико реално вреди и шта на њему треба да се ради - објашњава Радисављевић .
- Аутомобил се подигне дизалицом и провери се све, систем мотора, мењача, вешања, кочница, сигнализације, лимарски део... Та процена се користи и код продаје старо за ново.
Он упозорава и на нове прописе који се односе на мерење издувних гасова, а чије примена почиње 5. јула. Већина техничких прегледа ради по новом и зато саветује да се и то провери.
- Треба урадити и ванредан технички преглед како би се измерио ниво емисије издувних гасова и преконтролисао тај читав састем, да се види да ли возило задовољава нове услове - наводи саговорник Новости.
- Велики број наших аутомобила не поседује катализаторе и ДПФ филтере који су фабрички предвиђени, јер када су се запрљали, власници нису хтели да купе нови него су их скидали.
То ће сада морати да поседују. Провераваће се да ли је издувни систем у целини исправан, а то зависи од тога како мотор сагорева, колико су дизне оштећене, у каквом је стању пумпа, од запрљаности резервоара, које је гориво коришћено годинама...
Велики број власника дизелаша, како каже, свестан је да су им аутомобили веома стари и да неће моћи да прођу технички преглед по новом прописима. Почели су сада да пазаре возила на бензински погон, која мање загађују. Дешава се да неки аутомобили купљени у Србији, који су старији од 20 година, нису прешли много километара и без проблема могу да прођу на тестовима издувних гасова. С друге стране, код многих возила увезених из западне Европе читав тај систем је запуштен и запрљан.
- Овде, када га продају, кажу "нов", а не може да буде "нов" после четири године и пређених 300.000 до 400.000 километара - прецизира Радисављевић. - Већина аутомобила која је дошла из западне Европе је прешла много, на годишњем нивоу 80.000 до 100.000 километара.
А на вечиту тему о варању на пређеној километражи, Радисављевић истиче да је то веома тешко утврдити. Поједини сајтови, специјализовани за ову тему, саветују да се пре куповине, у регистру залога Агенције за привредне регистре, провери да ли је ауто под хипотеком, као и да се преконтролише целокупна документација возила, сервисна књига, број мотора, шасије...