Чему заиста служи камера у Тесли? ХАКЕР открио праву сврху
Камера која снима унутрашњост возила налази се у ретровизору и долази уз сваки нови Модел 3 и Модел Y.
Мада је извршни директор компаније, Илон Маск, тврдио како је камера уграђена у ретровизор нових модела Тесла електричних аутомобила намењена за будућа роборизована такси возила, један хакер је открио да она у ствари надгледа понашање возача.
Наиме, Маск је својевремено рекао да је њихова намена да открију вандалско понашање у будућим самовозећим такси возилима, међутим, чини се да најновије откриће показује да јој је тренутна намена да прати понашање возача за воланом.
Хакер, познат као "зелени", открио је низ кључних речи у софтверу електричног аутомобила, које упућују на то да камера региструје понашање возача у тренуцима који претходе удесу како би се помоћу тих снимака утврдио узрок несреће, преноси РТС.
Кључне речи на које софтвер у камери реагује су: "заслепљен“, "затворене очи", "користи телефон" и "спуштена глава".
Камера у ретровизору долази уз сваки нови Модел 3 и Модел Y, а када су први пут уграђене пре три године, из компаније су обавестили купце да ће оне бити неактивне до будућег ажурирања софтвера.
У априлу је један корисник Твитера у својој објави нагађао да ће се камере користити у роботизованим такси возилима, како би се разоткриле путнике који током коришћења таксија оштете аутомобил, с обзиром на то да у њему нема возача.
"Ако вам униште аутомобил, то ће забележити камера и они ће морати да плате штету, а можда и да кривично одговарају", написао је на свом налогу на Твитеру Мари Ти.
Маск му је на то одговорио: "Тачно".
Када су камере коначно први пут активиране пре неколико месеци, из Тесле су власницима аутомобила рекли да ће бити коришћене у истраживачке сврхе.
У поруци којом се од власника тражи сагласност за активирање камера, произвођач електричних аутомобила тврди да ће им она помоћи да њихова возила постану још безбеднија у будућности.
"Уколико омогућите снимање, Тесла ће аутоматски снимити фотографије и кратак видео-снимак непосредно пре судара или небезбедне ситуације како би помогао инжењерима да развију побољшане безбедносне функције", стоји у поруци.
Из компаније Тесла нису коментарисали најновије хакерско откриће, док су остали произвођачи електричних аутомобила то поздравили.
Слично мисле и стручњаци који се баве овом темом. Фред Ламбер, главни уредник портала посвећеног електричним возилима Електрек, тврди да је срећан што Тесла коначно развија бољи систем надзора возача.
"То је по мени једна од највећих слабости Теслиног ауто-пилота", написао је Ламбер.