Цене електричних аутомобила се изједначавају са бензинцима
Оно што се најављивало последњих година, дешава се, али брже од ранијих процена.
Наиме, цене батерија за електричне аутомобиле рапидно падају, што обара и цене електричних аутомобила. Фактори који утичу на пад цена батерија за 51 одсто укључују пад цена сировина као што је литијум, али и смањење тражње за електричним аутомобилима.
Резултат се већ осећа у Кини – електрични аутомобили сада имају цене на нивоу бензинских аутомобила или чак ниже од њих, а значајна снижења цена електричних аутомобила такође се крећу ка европском континенту.
Наиме, много јефтинијих електричних аутомобила појавиће се на тржишту 2025. и 2026. године.
Глобална тражња за литијум-јонским батеријама недавно је процењена на око 950 гигават сати 2023. године, док је глобални производни капацитет, углавном у Кини, двоструко већи.
Према предвиђањима аналитичара, напори на Западу да се развију капацитети производње батерија који би одговарали онима у Кини, само ће продубити проблем прекомерног капацитета.
Ово је добра вест за потрошаче, преноси БлумбергНЕФ, који рачуна да ће се ниже цене одразити на јефтиније моделе електричних аутомобила, чија је производња планирана у наредних неколико година.
Иако се уобичајено сматра да ниже цене електричних возила подстичу тражњу и стога доводе до опоравка глобалних цена батерија, Блумбергова анализа сугерише да постоје и други фактори који указују на снижавање цена још неко време.
Најважније је, сматрају, чињеница да кинеске компаније и други произвођачи настављају да улажу велика средства у истраживање и развој, аутоматизовану производњу и нове фабрике.
БлумбергНЕФ стога очекује да ће се ниске цене задржати најмање наредних неколико година као резултат.