ЧЕТВРТ ВЕКА ПРЕСТИЖНИХ КОЛИЦА: Овако се Додге Випер мењао од 1992. до 2017 - производњи му је крај (ВИДЕО)
Махерски ауто.
Веровали или не, Додге/СРТ Випер се на тржишту појавио тек почетком деведесетих, али на њега велики број људи гледа као на икону америчке аутоиндустрије.
Први модел, који је носио ознаку Пхасе СР И, производио се у периоду између 1992. и 1995. године, а његов В10 агрегат радне запремине осам литара, развијао је, тада огромних, 400 коњских снага. Тај мотор је био повезан са шестостепеним мануелним мењачем, што је аутомобилу омогућавало да од 0 до 96 км/х убрзава за само 4,6 секунди.
Након њега је уследио модел Пхасе СР ИИ, који се појавио 1996. године и који је имао нешто јачи агрегат који је развијао 415 коњских снага. Иако га многи ословљавају као Випер друге генерације, технички, он је био само освежена верзија свог претходника.
Модел СР II је такође добио и своју ГТС верзију, која је развијала 450 коњских снага, а нешто касније, 1997. године се појавила и РТ/10 верзија. Годину дана касније представљен је и АЦР пакет опреме.
РОЂЕНА ЈЕ НОВА МАРКА АУТОМОБИЛА: Зове се Кхазар, а његов дизајн ће вас одушевити (ФОТО)
Права друга генерација модела Випер, позната и као Пхасе ЗБ, представљена је са В10 агрегатом запремине 8,3 литара који је развијао 500 коњских снага и 712 Нм обртног момента. То је био први Випер, који је, бар на папиру, из места до 96 км/х убрзавао за мање од четири секунде. Његова „роадстер“ (кабриолет) верзија је то могла за 3,8 секунди, а купе за 3,7 секунди.
За модел Пхасе ЗБ ИИ, Додге је искористио В10 агрегат запремине 8,4 литара који је развијао 600 коњских снага и 760 Нм обртног момента. Овај аутомобил се на тржишту одржао све до 2012. године, када је на Сајму аутомобила у Њујорку представљен потпуно нови СРТ Випер.
Он је носио ознаку Пхасе VX, а уједно је био и последња генерација овог модела. Такође, био је најбржи и најснажнији Випер икада произведен. У својој најперформантнијој варијанти, која је носила ознаку АЦР, оборио је рекорд на чувеној стази Нирбургринг.