Чувени VW КЕДИ има чак 5 генерација
Лепа вест!
Немачки произвођач је крајем фебруара представио најновији Caddy, а сада нас подсећа на настанак и развој овог мултифункционалног возила током протекле 42 године.
Caddy пете генерације требало је да има светску премијеру на женевском сајму аутомобила, који је отказан због пандемије коронавируса. Ипак, Volkswagen је овај модел представио online, али је још неизвесно када ће се наћи у продајним салонима.
Док чекамо да се нови Caddy појави на улицама, немачки произвођач нас води кроз историју овог аутомобила.
ОУ! Уместо кочнице, нагазио ГАС! Изнајмљеним аутом се закуцао у РОЛС РОЈСА! (ФОТО)
Стигао први МЕКЛАРЕН који може да се вози на јавним путевима
Откако је прва генерација лансирана 1978, Volkswagen је продао преко 3 милиона ових возила широм света.
Кроз претходне четири генерацији, купцима су нуђене разноврсне каросеријске варијанте - од теретне, преко комбиноване, па до путничке верзије, као и возила различитих међуосовинских растојања, носивости и надоградњи.
VW Caddy 1: (1978 – 1992.)
Занимљиво је да је Caddy првобитно лансиран у Сједињеним Државама, 1978, као пик-ап верзија Голфа 1, односно модела Rabbit како се тај хечбек звао у САД.
Под ознаком Rabbit израђиван је најпре у Volkswagenovom погону у близини Питсбурга, а верзија за Европу почела је да се прави 1982. и то у бившој СФРЈ, у фабрици ТАС у Сарајеву.
Тада је први пут и употребљено име Caddy, које се задржало све до данас.
У суштини био је то мали пик-ап, са теретним одељком дужине 1,83 м, који је био доступан и са надоградњом од фибрегласа.
На тај начин, пик-ап се претварао у мало али функционално комерцијално доставно возило. Volkswagen је већ почетком осамдесетих схватио његов комерцијални потенцијал, па је направљена и варијанта које је служила као компактно возило намењено камперима.
Производња прве генерације модела Caddy окончана је у Европи 1992, али се овај модел у Јужној Африци израђивао до 2007. године. Укупно је из фабрика изашло 207.000 возила.
VW Caddy 2: (1995 – 2003.)
Друга генерација је дебитовала 1995, а Volkswagen је овог пута уместо Голфа, као основу употребио механичку платформу модела Поло.
Последично, на бази Сеата Ибиза настао је сестрински модел Сеат Инца. И Caddy и Инца израђивали су се у фабрици поред Барселоне.
Caddy 2 је имао максимални капацитет теретног дела од 2,9 м3.
VW Caddy Цампер је представљен 1995, а 1996. уследио је и пик-ап.
Сестринска верзија производила се у Чешкој, на бази модела Шкоде Фелициа.
Друга генерација модела VW Caddy била је тржишно доста успешнија од претходника. Укупно је направљено 520.000 примерака, укључујући моделе Сеат Инца и Шкода Фелициа.
VW Caddy 3: (2003 – 2014.)
Caddy 3 је за разлику од прве две генерације био потпуно засебан модел, а за механичку основу је поново искоришћен један Голф - модел 5. генерације.
Производња је пресељена у Пољску, где се Caddy склапа до данашњих дана.
VW Caddy 3 је имао већи товарни капацитет, са 3,2 м3 корисног простора, а купцима је на располагању била и практична верзија са клизним бочним вратима, ради лакшег утовара.
Задња врата су била доступна у опцији са подизањем нагоре, или као класична, дводелна врата.