Да ли ћемо ускоро возити аутомобиле са ПРЕДЊИМ стоп светлом?
Предње стоп светло биће намењено пешацима на прелазима, као и бициклистима, али и другим возачима.
Једно од главних правила безбедности на путевима је видети и бити виђен. Овај мото следи и Лумацо Innovations АГ, који је осмислио систем предњих стоп светала која се пале када возач притисне папучицу кочнице.
Оснивач компаније је Лубомир Марјак из Словачке, који има и европски патент за ову технологију, а који очекује да ће предње стоп светло смањити број саобраћајних незгода и ублажити њихове последице.
Систем функционише помоћу зелене ЛЕД траке која се налази на предњем делу аутомобила, а светли заједно са задњим стоп светлима када се притисне папучица кочнице. Зелена боја је одабрана јер је недвосмислена и брзо препознатљива, и још се не користи у аутомобилској индустрији, пише Словакиа Постсен.
Предње стоп светло биће намењено пешацима на прелазима, као и бициклистима, али и другим возачима, који ће бити сигурни да возач аутомобила који им се приближава кочи због нечега.
Осим тога, предње светло кочнице могло би постати користан асистент у будућности, када ће у саобраћај вероватно бити укључена и аутономна возила.
Међутим, да би се предње светло кочнице могло применити у пракси, представници Европске комисије и Европског парламента захтевају резултате тестова у реалним условима вожње.
Главно тестирање одржаће се у регији Тренчин и делимично у регији Жилина. Зеленим предњим стоп светлима биће опремљени аутобуси, возила путарских предузећа (аутомобили, привредна возила и камиони) или службени аутомобили државних органа регије или њених представника.
У тестирању укупно учествује неколико стотина возила, а трајаће до 22. јуна 2023.
Осим тога, у овај међународни пројекат укључени су саобраћајна полиција Словачке и универзитети у Бону и Жилини.