Да ли сте знали да ОВА ВОЗИЛА ИМАЈУ ПРЕДНОСТ у кружном току на Славији?
Кружни ток је за многе нерешив проблем. То нарочито важи за оне који не возе често у Београду и другим великим градовима, а онда када стигну до Славије, Богословије или Аутокоманде, на пример, почиње презнојавање.
Већина зна за основно и "свето" правило - возило које је већ у кружном току има предност у односу на аутомобиле који наилазе. Али зашто је то тако?
Врло једноставно, јер је то само поштовање најосновнијих правила саобраћаја.
"Не постоји посебан члан закона који прописује правила саобраћаја која важе у кружном току", објашњава Бобан Миликовић, заменик начелника Саобраћајне полиције, који је гостовао у емисији САТ плус.
На улазу у кружни ток постоји обрнути троугао који јасно прописује да се наилази на улицу са првенством пролаза. Свакако, ако на улазу у кружни ток нема обрнутог троугла, онда предност има возило које улази у кружни ток, иако су овакве ситуације у Србији права реткост.
"Ова два знака заправо обавезују возаче који наилазе да пропусте возило које је већ у кружном току. Једино ако два возила истовремено улазе на различите улазе у кружни ток, то је дозвољено, иако су овакве ситуације веома ретке", додаје Милинковић у разговору са Младеном Алвировићем, уредником емисије САТ.
"Уколико се, на пример, три возила крећу паралелно у три траке и хоће да изађу на исти излаз, поново важе саобраћајна правила, па се најпре искључује возило које је најближе излазу, а остали аутомобили мењају траке, најпре ауто у средњој траци, а потом и ауто у крајњој левој".
Међутим, највећа недоумица је на Тргу Славија, откако су пре неколико година исцртане нове хоризонталне линије. Наиме, иста правила важе и овде, односно престројавање из траке у траку.
Трака може да се веома брзо промени, на пример из десне у средњу, практично да се "пресече", али само ако се возач увери да је та радња безбедна.
Ипак, једно правило је изузетак на Славији и односи се на возила јавног градског превоза, ком припадају и таксисти.
"Ободна страна кружног тока резервисана је за аутобусе, трамваје, али и таксисте који су део јавног градског превоза. Дакле ако су они у кружном току, они имају предност на сва возила, без обзира да ли улазе, или излазе из кружног тока", објашњава заменик начелника Саобраћајне полиције.