Да ли сте знали како су највеће аутомобилске компаније на свету добиле своја имена?
Историја аутомобилске индустрије не би била то што јесте да њен веома занимљив део не чини и начин на који су фабрике и брендови добијали имена.
Фирме су најчешће називане по својим оснивачима и власницима, али реткост нису биле ни скраћенице или латински називи.
Форд
Форд је, свакако, једна од најпознатијих и првих фабрика аутомобила на свету која је користила монтажни траку.
У свим уџбеницима економије и менаџмента, позната је чувена изрека Хенрија Форда, оснивача фабрике, приликом пласирања чувеног модела Т:
"Купац може да бира боју аутомобила, под условом да је она црна".
Фабрика је основана 1901. у САД, а од 1903. носи име Форд Мотор Company, наравно, по свом оснивачу и власнику Хенрију Форду.
Дајмлер-Бенз
Не верујем да постоји човек који није чуо за Готлиба Дајмлера и Карла Бенза.
Карл Бенз је немачки инжењер, изумитељ аутомобила на три точка који је покретао четвороцилиндарски бензински мотор. Велика револуција се десила 1866. године и остала је уписана златним словима у аутомобилској историји.
Готлиб Дајмлер је, такође, немачки инжењер, оснивач фирме Даимлер Моторен Gesellschaft.
Ауди
Ова баварска фабрика је од свог оснивања оличење стила и луксуза. Сам историјат Аудија је веома интересантан.
Фабрика потиче од мале аутомобилске радионице основане 1899. године у Инглштату у Баварској и веже се за име Аугуста Хорха. Први аутомобил је изашао из радионице 1901. године.
Са својим партнером, Францом Фиркенчером, Хорх компанији даје име Ауди, по латинској речи аудио – слушати. Немачка реч Hör такође има исто значење.
Међу љубитељима аутомобилске историје присутно је и уверење да је Ауди, уствари, акроним од Ауто Унион Deutschland Инголстадт
Хорх напушта компанију 1909. године под присилом и у градићу Цвикау оснива нову фирму – Хорх.
Већ 1932. године долази до интеграције Аудија, Хорха, DKW-a и Wanderera у Ауто унију. Одатле и потиче чувени лого Аудија који се састоји из 4 круга.
BMW
Фабрику су 1916. године основали Карл Рап и Густав Ото са идејом да се бави производњом авионских мотора.
Компанија је била позната под именом Bayerische Флеугзеуг Werke, да би јој власници 1932. променили име у Bauyerische Моторен Werke и прешли на производњу аутомобила.
Volkswagen
Сама идеја, при настанку фабрике из Волфсбурга, се темељила на производњи поузданих и не превише скупих аутомобила, доступних широким народним масама.
Одатле и згодна немачка кованица Волкс Wagen, односно народни ауто.
Опел
Фабрику Опел је 1898.године основао Адам Опел са својом четворицом браће.
Прво су се бавили производњом бицикала и шиваћих машина, али су убрзо постали највећа немачка фабрика аутомобила и то ласкаво место заузимали све до почетка Другог светског рата.
Porsche
Још један немачки гигант стиже из Волфсбурга. Фабрика је добила име по Др Фердинанду Porscheu, рођеном Аустријанцу, који је по земљачкој линији био у одличним односима са Адолфом Хитлером, што га није пуно омело да по завршетку рата настави са производњом аутомобила.
Први аутомобил из фабрике је изашао 1934. године, замисао је била слична Volkswagenovoj, али…Очигледно је да се отишло у сасвим другом правцу. Др Porsche је преминуо 1951. године у Волфсбургу.
Мерцедес
Преглед немачке аутомобилске индустрије завршавамо можда и највећим гигантом и оним на шта многи помисле када се помене реч аутомобил. Дакле, стижемо и до Мерцедеса.
Прича је везана за Емила Јелинека, аустроугарског каријерног дипломату и представника Дајмлера за Француску, САД и Аустро-Угарску.
Јелинек 1902. године оснива нову компанију и даје јој име по својој кћерки – Мерцедес.
ФИАТ
Синоним за италијанске аутомобиле је, свакако, ФИАТ. Фабрику је 1899. године у Торину основао Ђовани Ањели.
Сам назив ФИАТ је акроним од Фабрица Италиана Аутомобилии Торино. И данас је у власништву породице Ањели.
Алфа Ромео
Основана је 1910 године као Анонима Ломбарда Fabbrica Аутомобили (АЛФА).
У руке италијанског индустријалца Николе Ромеа прелази 1915. године, који је имену АЛФА додао своје презиме.
Toyota
Јапанска аутоиндустрија се заснива на три веома битна начела: Зеро дефецтс, Јуст ин тиме и Кеиретсу, а овде ћемо се осврнути на два гиганта са јапанских острва .
Sakichi Toyoda је 1926. године основао фабрику The Toyoda Аутоматиц Лоом Works Лтд. која се није бавила производњом аутомобила.
Девет година после, фабрика производи свој први аутомобил, а нешто касније оснивачев син, због лакшег изговора, мења име фабрике у Toyota.
Хонда
Одмах по завршетку Другог светског рата и стравичних разарања које је Јапан претрпео од атомских бомби, 1948. године је основана Хонда.
Име је добила по свом власнику и оснивачу Soichiro Хонди. У Хонди су се све до 1964. године производили само мотори, а тада са фабричких трака излази и први аутомобил.
Peugeot и Цитроен
Peugeot и Цитроен су добили имена по својим оснивачима Арманду Peugeotu, односно Андре Цитроену.
Renault
Тројица браће Renault су 1899. године основала Ла Цомпагние Renault Фрèрес. Фабрика је, све до почетка Другог светског рата, била једна од бољих у Француској, али је ипак гледала у леђа Цитроену далеко познатом по иновацијама.
Због колаборације и сарадње са нацистима, по завршетку Другог светског рата, фабрика је национализована, а име је промењено у Ла Рéгие натионале дес усинес Renault.
Занимљиво је, међутим, да је, због традиције, ипак одлучено да фабрика у свом називу задржи име Renault по коме је и данас позната широм света.
КЛАСА И ЕЛЕГАНЦИЈА: Најбољи аутомобили из филмова о ЏЕЈМСУ БОНДУ (ФОТОГАЛЕРИЈА)