Да ли су у Тесли погрешили када су све функције и команде ставили на једно место?
Занимљиво...
Америчка агенција за безбедност саобраћаја (НХТСА) истражује случајеве отказивања Теслиног мултимедијалног система у појединим примерцима Модела С, а велики проблем може да буде то што је амерички произвођач готово све функције и команде аутомобила сместио на touchscreen тог уређаја.
НХТСА је отворио званичну истрагу након што је примио притужбе о отказивању овог система на 11 примерака Модела С произведених између 2013. и 2015. године.
Како се наводи, у случају да се потврди да нешто није у реду са мултимедијалним системом, у потенцијалној опасности су власници око 63.000 Тесла Модел С аутомобила.
Ево како изгледа хрватска фабрика супер-аутомобила
У срцу овог система је Nvidia Тегра 3 микропроцесор са интегрисаном eMMC НАНД флеш меморијом од 8 ГБ. Реч је о меморији која има ограничен животни век у зависности оф броја радних циклуса програма.
Назнаке да је овај уређај пред отказивањем су, између осталог, продужено време потребно за његово укључивање, као и повремени губитак навигације у возилу.
Уколико управљачка јединица мултимедијалног система потпуно откаже, губе се све његове функције, укључујући навигацију, могућност претраге Интернета, приказ помоћне камере за вожњу уназад...
Како се наводи, квар ове јединице може довести и до проблема са контролом клима-уређаја, али и немогућности максималне допуне погонске батерије приликом пуњења електричном енергијом.
У једној од притужби упућеној НХТСА, власник спорног Модела С се пожалио да након отказивања уређаја није могао да одмагли стаклене површине јер није могао да приступи командама клима-уређаја.
У другој жалби, власник тврди да је из истог разлога био онемогућен да контролише функције повезане са Тесла аутопилотом, што је потенцијално најопаснији проблем од свих наведених.
НХТСА је саопштио да је Тесла спорну флеш меморију осим у Модел С (2012-2018.) уграђивао и у Модел X (2016-2018.), али овај електрични кросовер за сада није обухваћен њиховом истрагом.