Данашњи аутомобили све прљавији
Ко би рекао...
Емисија угљен-диоксида нових аутомобила на Старом континенту, порасла је трећу годину заредом закључно с 2019., провизорни су подаци Еколошке агенције Европске Уније (ЕЕА), представљени у петак.
Оно што је индикативно је да произвођачи још више каскају за циљевима наметнутим од стране европског блока. Европска комисија је изјавила да аутомобилске компаније морају значајно редуковати своје флотне емисије или ризиковати да не буду у складу са стандардима које ће Европска унија ставити на снагу ове године, саопштило је ово европско извршно тело.
Ево како изгледа хрватска фабрика супер-аутомобила
Просечна емисија за нове аутомобиле регистроване у 27 држава чланица плус Велика Британија, Исланд и Норвешка, износила је 122,4 г/км ЦО2, што је пораст од 1,6 г/км у односу на 2018., известила је ЕЕА. Истини за вољу, овај резултат је глатко испод прошлогодишњег циља од 130 г/км, али далеко изнад стандарда који треба да ступи на снагу ове године. Да би регулатива била испоштована а плаћање казни избегнуто, произвођачи аутомобила ће морати да „скрешу“ емисију за 22 одсто у односу на ниво из 2019. Задати циљ везан за просечну флотну емисију угљен-диоксида за 2020., када је о новим аутомобилима реч, износи 95 г/км.
Наравно, просечна емисија штетних гасова је повећана првенствено због СУВ/кросовера, чија популарност не престаје да јењава. Ова каросеријска конфигурација заузима све већи део тржишта, а прошле године се на њу односило чак 38 одсто продаје свих нових аутомобила на Старом континенту. Просечна емисија ЦО2 нових модела ванова, такође је повећана 2019., другу годину заредом. На електрична и хибридна возила се односило 3,5 одсто продаје нових аутомобила у 2019., с тим што је Норвешка предњачила са чак 56 одсто регистрација.
Продаја аутомобила у ЕУ је ове године доживела суноврат, јер је пандемија Covida-19 просто растурила европске економије, док су ванредне мере имале за последицу да су милиони радних људи морали да остану у својим домовима.
Европска комисија је апеловала на државе чланице да уведу подстицаје за куповину еколошки подобних аутомобила и инвестирају у инфраструктуру за пуњење електричних возила, како би се помогло произвођачима аутомобила да испуне циљеве везане за емисију штетних гасова. Француска и Немачка су већ обелоданиле подстицаје за куповину електричних возила као део пакета за економски опоравак након пандемије коронавируса.