ДИЛЕМА ЈЕ РЕШЕНА: Да ли је на снегу паметније користити уске или широке гуме?
Ако живите у континенталном делу земље где снег често затрпа саобраћајнице, сигурно сте размишљали о томе да ли је боље изабрати уске или широке гуме.
У мору аргумената, једни возачи тврде да уже гуме нуде боље приањање на снегу (попут ножа за резање пице), а насупрот њима стоји аргумент да су шире гуме боље јер пружају већи контакт с површином. Ко је у праву?
ШКРИПЕ ВАМ КОЧНИЦЕ? Ево зашто овај проблем НИКАКО НЕ СМЕТЕ ИГНОРИСАТИ!
ОЗБИЉНО ПРИПАЗИТЕ: Срби који купују половне аутомобиле у просеку ПЛАЋАЈУ 24ИШЕ него што заиста вреде
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Колико често треба мењати одређене делове на аутомобилу?
Аутори теста наводе да су све гуме добро функционисале на тестној стази, а једина јасна предност коју је имала најужа гума била је ојачана бочна страна, захваљујући којој је вожња по снежној стази била нешто удобнија.
Међутим, резултати теста откривају да већих разлика у ствари нема.
Ни најшира ни најужа гума нису биле најбрже, истиче Јутарњи.хр.
Друга најужа гума (225/45 Р18) имала је најбољи круг од 82,29 секунди, што је било око секунду брже од гуме 205/60 Р16 и око 2,4 секунде брже од најшире комбинације гума, која је упарила 255/35 Р19 напред с 275/35 Р19 позади.
Подаци додатно збуњују када су у питању тестови кочења и убрзања.
Уже гуме најбрже су завршавале брзински тест, али су биле и најспорије на тесту кочења.
На крају, када се сви резултати теста саберу, најужа гума се може прогласити победником.
Међутим, TyreReviews наводи да су разлике биле врло мале, толико да чак и дубина газног слоја има много већи утицај на перформансе него ширина.
Ако изузмемо најужу гуму, која има другачији профил газног слоја и погледамо само остале три, разлика у перформансама је практично занемарива.
Дакле, ако тражите најбољу гуму за снегом прекривене путеве, сама ширина није битна.