Нови Смарт је огроман: Произвођач објавио димензије (ВИДЕО)
Збогом малом градском аутомобилу?
Само десетак дана након што је обуставио производњу модела ForTwo у Хамбаху и тако прекинуо последње везе са микро-мобилношћу, Смарт сада на другом крају света (у Кини) покушава да убеди људе да пожеле њихов највећи модел до сада - СУВ од 4,75 метара!
Наиме, толико у дужину мери нови концепт Смарт #5, који је чак дужи од Мерцедеса ГЛЦ.
Изгледа да је овим коначно завршена прича о малом градском аутомобилу.
- Више од четврт века Смарт се залаже за урбану мобилност и паметна решења у градском саобраћају - каже извршни директор Дирк Аделман.
- Концепт #5 је стога можда најнеочекиванији и најсвестранији аутомобил који је наш бренд икада дизајнирао. Са њим остављамо све границе иза себе и отварамо нови сегмент за купце у Европи и остатку света - додао је он.
Унутра, Смарт #5 је такође огроман. Са међуосовинским растојањем од око 3 метра, ово се односи не само на огроман простор на појединачним седиштима у задњем делу, која ће вероватно постати конвенционална задња седишта у серијском моделу, већ и на пртљажник.
Иако је Смарт увек изгледао помало као играчка, овај концепт ни на који начин није инфериоран у односу на поменути Мерцедес ГЛЦ.
Управо супротно. Када је у питању електроника, чак и надолазећа генерација MBUX инфотејнмента за следећи Мерцедес ЦЛА изгледа скоро застарела.
Два огромна ОЛЕД екрана сијају у кокпиту Смарта, а АМД-ов брзи процесор покреће паметног бота, чија вештачка интелигенција има таленат за разговор и, пре свега, разумевање као и ChatGPT.
Осим тога, технологија од 800 волти гарантује невероватно брзо пуњење (до 80 одсто за 15 минута), а капацитет батерије више од 100 kWh омогућава домет од преко 550 километара.
То би требало да буде довољно и за дужа путовања.
Смарт #5 и даље има испред имена ознаку Цонцепт. Али европски компаније, шеф Дирк Аделман, не оставља никакву сумњу да ће овај префикс бити кратког века.
Предвиђено је да продукцијски модел буде у продаји у Кини већ ове године, а широм света 2025.
- И, као што смо навикли од #1, са изненађујуће мало промена у односу на концепт - каже Аделман.
Ако Аделман заиста успе да спроведе свој план почетне цене знатно испод 50.000 евра, онда не само да ће бити јефтинији од Мерцедес EQA и EQB, већ ће и нови EQC изгубити своју привлачност.