Toyota попустила: Електрични Hilux стиже 2025. (ВИДЕО)
За разлику од других произвођача аутомобила, Toyota није похрлила електричну транзицију. Опрезно је корачала ка потпуно електричним возилима, одлучивши да се уместо тога фокусира на хибриде.
Председник Акио Тојода верује да електрична возила никада неће прећи 30-процентни тржишни удео и да је будућност са "нултом емисијом" још увек веома неизвесна.
Међутим, јапански произвођач у последње време постепено проширује своју линију возила на чисто електрични погон, а сада је потврђено да популарни пикап на струју стиже 2025.
Након представљања прототипа крајем 2022. године, Toyota сада наводи да ће Hilux Рево БЕВ кренути у серијску производњу крајем следеће године.
Ову важну информацију открио је извршни директор компаније у интервјуу за Ројтерс.
Потпуно електрични Hilux производиће се на Тајланду, где камионети и пикап возила чине више од 50 одсто укупне продаје.
Нови Hilux без мотора са унутрашњим сагоревањем биће ривал електричном Исузу D-Max, који ће се такође склапати у тој земљи југоисточне Азије.
Toyota спомиње да ће њен електрични камионет бити првенствено модел за Тајланд, али разматра и извоз на друга тржишта.
Техничке спецификације нису откривене током интервјуа, али Toyota је раније саопштила да је домет "око 200 км", не наводећи који је стандард коришћен приликом тестирања.
Поменути концепт из 2022. био је Hilux са једним редом седишта (сингле-цаб), погоном 4x2 и дугим товарним делом, заснован на регуларном моделу који се продаје на Тајланду.
Извршни потпредседник Toyota Мотор Асиа, Прас Ганеш, рекао је за Ројтерс да је тежина оно што брине конструкторе.
"Што се већи домет тражи, то је већа батерија потребна, што значи да укупна тежина возила такође постаје знатно већ. То опет значи да носивост самог возила мора да буде много мања."
Наравно, 200 км је знатно мање него што је идеално, поготово што говоримо о камионету који обично носи велики терет.
Надајмо се да ће Toyotini инжењери пронаћи добар баланс између огромне батерије која би ометала практичност и сувише мале батерије која би значила ограничен домет.
Toyota је одлучила да изврши ЕВ конверзију тренутне генерације Hiluxa иако је пикап присутан већ скоро деценију.
То би могло значити да ће се постојећи продукцијски модел задржати још неколико година.
Hilux Рево БЕВ није једини Toyotin електрични камионет који смо видели последњих година. Крајем 2021. године појавио се пикап сличан Тацоми, а на сајму мобилности у Јапану 2023. представљен је концепт ЕПУ.
На истом догађају прошле године, компанија је такође представила концепт ИМВ-0 који служи као мали модуларни електрични пикап.
ИМВ-0 је већ кренуо у продају на Тајланду, али са моторима са унутрашњим сагоревањем. Овај мали пикап је прилично јефтин у тој земљис обзиром да кошта тек нешто више од 13.000 долара.