Ево како да пробудите аутомобил и припремите га за вожњу након вандредног стања
Занимљиво...
Живот у Србији се постепено нормализује након укидања ванредног стања, а ево шта је све потребно урадити да би се и наш четвороточкаш вратио у "нормалу".
Након првих најава о укидању ванредног стања, у априлу смо вас питали да ли је ваш аутомобил спреман за то. Сада када је одлука коначно донета, детаљније ћемо вас информисати шта бисте све требало да преконтролишете на вашем возилу.

Пронађен Ферари који је припадао сину Садама Хуесеина (ВИДЕО)

ЉУБИТЕЉИ БРЗИНЕ У ЕУФОРИЈИ: Нирбургринг отворен - народ тотално "полудео" (ВИДЕО)

АЈОЈ БУДАЛЕ Полиција га зауставила због ПРЕБРЗЕ ВОЖЊЕ, а његов изговор насмејао их је до суза
Многи возачи су током ванредног стања знатно мање користили свој ауто, и то најчешће на кратким релацијама, а неки га буквално нису ни "палили".
Стога, када се аутомобил враћа у акцију, треба проверити и средити више ствари, пошто њему, исто као и нама, не прија дуго "лежање".
1) Погледајте испод аутомобила – проверите да ли има трагова цурења течности – нпр. моторно или неко друго уље или антифриз. Тако ћете на време моћи да реагујете и средите проблем у старту.
Ако не цури много, вероватно није страшно и моћи ћете без проблема до мајстора. Уколико имате искуства, покушајте да проверите која је врста течности у питању.
2) Очистите лишће, гранчице и све друго што је нападало при дну ветробрана – тако ћете ослободити спољашње отворе за вентилацију и спречити да се запуше канали за одвод воде.
Делује банално, али уколико занемарите овакво чишћење, вода може да стигне у кабину и до разних других места, где може да изазове озбиљне проблеме.
3) Проверите моторски простор – можда делује смешно, али није необично да миш или неки други глодар направи гнездо у аутомобилу који дуго стоји. Уколико је до тога дошло, треба добро проверити црева, каблове и слично, пошто ове зверчице могу свашта да изгризу и направе праву хаварију
4) Проверите ниво моторног уља – није лоша идеја да замените уље. Нећемо улазити у детаље, али кратке вожње имају врло негативан ефекат на моторно уље, укључујући и кондензацију у мотору.
5) Проверите ниво расхладне течности (антифриза) – ако се антифриз раније није губио, не би ни сада требало да буде проблема, али зашто ризиковати?
6) Проверите гуме – притисак ваздуха у гумама временом опада, возили ауто или не, без обзира да ли су гуме потпуно нове или старије. Једноставно, направљене су од таквог материјала који у одређеној мери пропушта ваздух.
Зато треба проверити притисак ваздуха – недовољно надувана гума се брже троши, може лакше да се оштети, ауто лошије кочи и нестабилнији је у кривинама, а троши и више горива. Не заборавите резервну гуму.
Уколико немате ручни мерач притиска у гумама, проверите визуелно у каквом су стању и уколико делују добро, идите код вулканизера или на бензинску пумпу.
7) Упалите ауто – не крећите одмах на вожњу. Оставите га неко време да ради у месту, како би се разни системи и компоненте "разрадили".
Међутим, краткотрајан раду у месту, од нпр. 10-ак минута, неће бити од велике помоћи. Потребно је да се ауто мало дуже провоза.
8) Акумулатор – он се временом празни, пошто су и у угашеном аутомобилу активни разни системи који троше струју: аларм, компјутер, радио... Генерално, што савременији ауто, то ће имати више система који су активни и кад је ауто угашен, али нема ту неких правила – зависи којег је капацитета акумулатор, у каквом је стању, итд.
Углавном, шта урадити ако се акумулатор толико испразнио да ауто неће да упали? Можете да га извадите и ставите на пуњач или да упалите ауто "на каблове".
Наглашавамо – пре него што то урадите, прочитајте упутство за свој аутомобил пошто неправилним паљењем "на каблове" можете да изазовете озбиљан квар! Након тога је препоручљиво да кренете на мало дужу вожњу, без укључених потрошача (осим обавезних фарова).
9) Крените на вожњу – пажљиво са првом вожњом. Кочиони дискови лако кородирају, па док се не скине тај слој рђе ауто ће много слабије кочити. Може слабије да кочи и из других разлога. Стога крените лагано, кочите више пута, прво лагано успоравајте, а онда оштрије. Ослушкујте – покушајте да приметите неке неуобичајене звукове.
10) Ручна кочница – проверите да ли она исправно функционише.
11) Долијте гориво – гориво се није "покварило" за ових пар месеци, али чињеница је да нпр. бензин чине разне супстанце, од којих неке испаравају брже, друге спорије, чиме се донекле мењају карактеристике бензина који је остао у течном стању. Можда ту разлику приметите, можда не – зависи од бројних фактора.
Али ту су и кондензација влаге из ваздуха и још неке хемијске реакције, без обзира да ли је реч о бензину или дизелу. У сваком случају, саветујемо да долијете гориво – што више, то боље.
12) Прање – треба уклонити све нечистоће са лака, нарочито ако паркирате испод дрвећа, као што су "сок" дрвећа, птичји измет и слично, које ће након дугог стајања бити неупоредиво теже, ако не и немогуће уклонити без полирања.
13) Дужа вожња – аутомобилу ће дефинитивно пријати дужа вожња, али покушајте да избегнете градску гужву. Када се довољно загреје и "разгиба", не либите се да га потерате у више обртаје на отвореном путу.
Између осталог, допуниће се и акумулатор.
Корона још није отишла
Овај вирус је и даље ту – стога саветујемо да убаците у ауто разне стварчице које помажу и штите у свакодневном животу – од обичних влажних марамица, флашице са алкохолом или неким другим дезинфекционим средством, пар маски и рукавица, итд