Ево како се ПРАВИЛНО складиште гуме!
Возачи, пажња!
Већина пнеуматика бар неко време остаје складиштена, зато треба да о њима водимо рачуна и кад нису монтирани на возило. Правилним чувањем пнеуматици не губе своје карактеристике, па ће њихов век трајања бити дужи. Стручњаци kompanije Goodyear pripremili су неколико корисних савета који ће помоћи да правилно складиштите своје пнеуматике.
Кад летње гуме мењате зимским или обрнуто, најважније је да прегледно означите њихов положај на аутомобилу. Тако ћете при следећој замени знати где је био монтиран сваки од пнеуматика и при поновној монтажи биће сви монтирани на правилним местима: леви на левој страни и десни на десној. Код поновне монтаже вулканизер ће предњи леви пнеуматик монтирати позади, а задњи напред, и то исто учинити на десној страни. На тај начин пнеуматици ће се равномерно хабати.
АМЕРИЧКИ НОВИНАРИ: Не, не, Yugo НИЈЕ најгори ауто у историји, а ево и ЗАШТО! (ВИДЕО)
Пре складиштења пнеуматика очистите са њих прљавштину и одстраните каменчиће и сличне предмете који би могли да их оштете или утичу на облик површине налегања.
Гуме одложите у тамном, сувом и хладном простору (не, на пример, у котларници за грејање) јер им излагање дневној светлости, а нарочито УВ зрацима, веома шкоди. Пнеуматицима такође шкоди и контакт са уљима, мазивима, лаковима и горивима.
Ако пнеуматике складиштите са фелнама, пре складиштења смањите притисак ваздуха, али немојте потпуно да их испразните.Пнеуматике са фелнама не одлажите у усправном положају, већ их окачите на носаче да би зиму преживели без оптерећења. Уколико пнеуматике са фелнама не можете да окачите, сложите их један на други, али тако да висина сложених пнеуматика не буде виша од 1,5 метра. Добро је да их једном месечно пресложите да би се они на дну смењивали.
Гуме које сте скинули са точкова одложите упоредно у усправном положају, а између њих оставите мало простора. Препоручује се да их сваке четири недеље обрнете да се пнеуматик не би деформисао.