Ево каква је понуда електричних аутомобила у Србији и какав је одзив купаца
Занимљиво...
Иако је Србија далеко иза развијених европских земаља по броју регистрованих електричних и хибирдних аутомобилима, интересовање грађана за овим возилим је у порасту, као и тржишна понуда.
Резултати истраживања које је недавно спровео сајт Половни аутомобили показују да број хибридних и електричних аутомобила на путевима у Србији, као и интересовање за њих, полако расту.
Према подацима којима располаже МУП Србије, у нашој земљи су укупно регистрована 102 путничка возила на електрични погон, а ту је и 1.416 регистрованих хибридних путничких возила.
И ШКОДА ИМА АТРАКТИВАН МОДЕЛ: Јесте ли видели њихову Славију? (ВИДЕО)
Имао је паклену ноћ, а ујутру је затекао ужас испод аутомобила! Још кад су видели ШТА вози... (ФОТО)
СПРЕМАТЕ СЕ ЗА ПУТ? Сопствени или организован превоз, питање је сад!
Подршку купцима који би желели да набаве неко од возила са електромотором пружила је и Влада Републике Србије, која је почетком године донела одлуку о субвенцијама.
Подстицаји за куповину нових електричних и хибридних возила крећу се од 250 евра за електричне мопеде и лаке трицикле до 5.000 евра за потпуно електрична путничка возила до девет седишта и лака теретна возила.
Прецизније, нов електрични мотоцикли се субвенционишу са 500 евра, хибридна путничка/лака теретна возила (која имају бар један електрични мотор у хибридном систему) са 2.500 евра, док се такозвани "плуг-ин" хибридни аутомобили (код којих се батерије осим радом бензинског/дизел мотора могу пунити и на струјној утичници/електропуњачу) као и електрична возила са продуженом аутономијом кретања (возила која поред електромотора имају и мали бензински мотор који служи искључиво као генератор ел. енергије) субвенционишу са 3.500 евра.
Подстицаји за набавку потпуно електричних аутомобила (које покреће искључиво мотор на струју) износе чак 5.000 евра.
Увозници и продавци аутомобила у Србији су спремно дочекали Владину Уредбу, па је понуда нових хибридних и електричних модела на нашем тржишту већа него икад раније.
Купцима у Србији су свакако интересантнији хибридни аутомобили, како због ниже цене од потпуно електричних, тако и због практичности (имају и СУС мотор па нема страха да би ауто на путу могао да остане без струје, а и не морају да размишљају где ће да пуне батерије).
Највише модела са хибридним погонским системом нуди Toyota, која је најпознатија по овој врсти погона. Тако се, на пример, Yaris Hybrid може купити за око 17.500 евра, без урачунате субвенције која за овај аутомобил износи 2.500 евра. То значи да ће будућег власника овај аутомобил на крају коштати 15.000 евра.
За оне са већим буџетом (и потребема), на располагању је и Corolla Hybrid чија цена је (такође без субвенције) око 27.000 евра, као и десетак хиљада скупљи СУВ РАВ4 Hybrid.
Сличан хибридни СУВ нуди и Хонда, која модел ЦР-В Hybrid продаје такође за око 37.000 евра.
Електрификоване аутомобиле (Хибриде и ЕВ) нуди и Hyundai. Овај произвођач, на пример, има јединствени модел Ioniq, који се може наручити у три верзије - са хибридним, плуг-ин хибридним и чисто електричним погоном. Ioniq Hybrid кошта око 26.000 евра, Плуг-ин Hybrid око 33.000 евра, а Ioniq Елецтриц око 36.000 евра.
Цене су изражене без урачунатих државних субвенција. Ако би се и оне унеле у калкулацију, Hybrid би коштао око 23.500 евра, Плуг-ин око 29.500 евра, а Елецтриц око 31.000 евра.
И премијум произвођачи имају у понуди све више модела са хибридним или "плуг-ин" хибирдним погоном, као што је случај са следећим возилима. Тако Мерцедес нуди хибридну А класу (А 250е) за нешто више од 32.000 евра, а СУВ ГЛЦ 300е са погоном на сва 4 точка кошта око 53.500 евра.
И док већина произвођача у хибридна возила поред електричног уграђује и бензински агрегат, Мерцедес продаје и хибридне моделе који у себи комбинују дизел и електрични мотор. Пример једног таквог аутомобила је пословна лимузина Мерцедес Е 300де чија је цена у Србији нешто испод 56.000 евра.
Ове цене треба умањити за 3.500 евра колико износи субвенција за плуг-ин хибридне моделе.
Када је реч о чисто електричним моделима, понуда у Србији је нешто скромнија. Поред поменутог Hyundaija Ioniq Елецтриц, издвајамо и лајфстајл BMW и3 који кошта око 40.000 евра. Уз субвенцију би цена била 35.000 евра.
Најјефтинији је свакако кинески микро-аутомобил ЗхиДоу који се (без урачунате субвенције од 5.000 евра) продаје за око 18.500 евра.
С обзиром да се Тесла модели у Србији још званично не продају, у тој класи је занимљива електрична ексклузива из Јагуара, кросовер И-Паце са 400 коњских снага, који без урачунате субвенције кошта 90-ак хиљада евра.
Електричне моделе нуде и други произвођачи, међу којима су Volkswagen, Nissan, Renault, а однедавно и Peugeot и Опел.
Понуда половних хибридних и електричних аутомобила на нашем тржишту је још већа, али у том случају потенцијални купци не могу да рачунају на државне субвенције.
Што се тиче интересовања купаца за нова електрификована возила, министар за заштиту животне средине, Горан Триван, недавно је у интервјуу за Телеграф рекао да су грађани Србије од ступања на снагу одлуке о субвенцијама предали 80 захтева за субвенционисање куповине електричних и хибридних аутомобила, као и да највише траже хибриде, са стимулацијом од 2.500 евра.
Од укупног броја захтева, издато је 16 решења купцима, а остала су у процедури.
-Од 16 решења која смо усвојили, углавном су била решења за типична хибридна возила, са субвенцијом од 2.500 евра, као и два решења за електрични мопед. Статистика је почетна и ништа не значи али је индикативна да се људи у већој мери опредељују за хибриде, пре свега зарад мреже електричних пуњача па се осећају безбедније-, наводи Триван.