Ево ко данас може да купи нови аутомобил
Занимљиво...
Због короне су многи који желе да се некуда превезу потражили заклон у својим лименим чаурама на четири точка. Но, и опет због короне, многи више не размишљају о куповини новог возила. Једино у Тесли имају разлога за славље.
"Тренутно класичним произвођачима аутомобила, дакле онима који раде на моторима са унутрашњим сагоревањем, иде сразмерно лоше", сажима Франк Швопе, аналитичар аутомобилског сектора покрајинске банке НордЛБ.
Што су дуже неки произвођачи истрајавали са класичним обликом мобилности, тим веће су инвестиције у алтернативне погоне и аутономну вожњу које их сада чекају. Тако испада да је у аутомобилским концернима расположење тмурно - осим у једном: америчком произвођачу електричних аутомобила Тесли, пише Дојче веле.И његова продаја је нешто мања него што су очекивали, али биланс је бољи него што се мислило: "То се једноставно десило јер је погон Тесле у Шангају могао да повећа производњу и тако помогне читавој фирми. Зато је Тесла четврти пут заредом забележио добит у овом кварталу."
И ШКОДА ИМА АТРАКТИВАН МОДЕЛ: Јесте ли видели њихову Славију? (ВИДЕО)
Имао је паклену ноћ, а ујутру је затекао ужас испод аутомобила! Још кад су видели ШТА вози... (ФОТО)
СПРЕМАТЕ СЕ ЗА ПУТ? Сопствени или организован превоз, питање је сад!
Тесла је први пут у својој 17-годишњој историји успео да прође кроз читаву годину без негативног биланса у неком од квартала.
То није нека огромна добит, али и 104 милиона долара добити у три месеца до краја јула је за фирму Илона Маска заправо изненађење: још прошле године у том раздобљу је била у минусу, а због пандемије се чинило да ће у том кварталу ситуација бити лоша.
Мали корак, велики успех
То је успех који би могао да има још веће - и још уносније последице: јер ако се добит остварује током четири квартала у низу, онда се доспева на америчку листу највреднијих фирми S&P (Стандард & Poor's) 500.
То су акције са којима су повезани разни инвестициони фондови, на пример пензијских осигурања, што онда гарантује и њихову потражњу - и раст вредности.
Илон Муск већ намерава да гради још један погон.
"Направићемо фабрику од које ће да застаје дах на обали реке Колорадо, у савезној држави Тексасу код града Остина".
И градња фабрике у Европи у Гринхајдеу код Берлина добро напредује и у Тесли су сигурни да ће у најскорије време производити 500.000 возила годишње - тренутно склапају 367.500 возила.
Али већ и те бројке сведоче да је тешко поредити добит у Тесли са губицима у једном Даимлеру, иако је тамо у другом кварталу забележен губитак од 1,9 милијарди евра.
С друге стране, Тесла можда више није тек микроб у аутомобилској индустрији, али је још увек патуљак: највећи произвођач аутомобила, јапанска Toyota, продаје око 200.000 возила - сваке недеље.
То не значи да је великим произвођачима лако и да нису присиљени на промене: за време короне су аутомобилски концерни морали да прекину производњу у читавом низу погона, и куповина новог аутомобила је била проблем јер су и изложбени салони били затворени.
То нипошто не значи да је индивидуална мобилност ствар прошлости: баш у овим данима су возови празни јер тамо сада мора да се седи поред неког могућег преносиоца заразе, са авионима се не зна сигурно хоће ли лет бити отказан...
Многи који су овог лета ипак решили да оптутују на одмор вратили су се - аутомобилу. Али свом "старом": због короне чак и ако им је тренутно добро, многи нису сигурни хоће ли имати новца за нов аутомобил.
Ту је и договор француског ПСА и групације Fiat-Chrysler (ФЦА) који се очекује најкасније почетком следеће године, али и Даимлеру ће помоћи неки партнер.
То су све нагађања: можда се и он окрене према Француској и алијанси Renault-Nissan - међусобно ионако већ имају одређене пакете акција.
Слично је и са кинеским концерном Geely који има и акције Даимлера и власник је Волвоа. А ту је и могућност коју можда највише прижељкују љубитељи немачких возила, да вечити ривали у сектору луксузних возила, Мерцедес и BMW, коначно удруже своје снаге.
Сва та нагађања шеф управе Даимлера додуше проглашава "потпуно погрешним", али - нагађања не престају.
Јер и други вечити ривали су почели да схватају да само заједнички могу у будућност: о одређеној сарадњи расправљају чак и два убедљиво највећа концерна, Toyota и Volkswagen.
VW је већ договорио сарадњу са другим љутим конкурентом: Форд ће да ради на платформи за Volkswagenov пик-ап, а Volkswagen ће Форду да припреми платформу за електрични аутомобил.
Где је ту Тесла? Његове амбиције да производи 500.000 возила годишње су свакако реалне, али се тржиште мења и већ одавно Тесла није једини електрични аутомобил који је у продаји.
Конкуренција ће бити још жешћа и ту у аутомобилском сектору још много тога може да се деси. Поготово кад се погледају вредности на берзама: великим произвођачима је вредност заправо врло мала а патуљку као што је Тесла је много већа него што би то требало да буде по броју проданих возила.
Ту има још много простора за размишљање о томе шта би могло да се догоди. За обичне смртнике ће и даље највећи проблем да буде: како да сакупе новац за нов аутомобил.
Када је конкретно реч о Даимлеру, председник његове управе Ола Келенијус признаје да "на основу незабележене пандемије ковида-19 морамо да прођемо кроз веома тежак пословни квартал".
Но упркос паду промета за 29% у поређењу са 2. кварталом прошле године, у Даимлеру су оптимистични и верују да ће и ову годину завршити позитивним скором.
Јер Даимлер има и сектор у који може да се поузда - чак поготово у ово доба пандемије: сектор теретних возила. Али и продаја приватних возила се опоравља.
Но, немачки стручњак за аутомобилски сектор, Франк Швопе, сигуран је да ће се и због ове кризе убрзо одиграти велике промене у аутомобилској индустрији. Уверен је да ће доћи, ако не до фузија, а оно бар до много тешње сарадње међу произвођачима "једноставно да би смањили трошкове".