НЕВЕРОВАТНО: Европски произвођачи због конкуренције руше цене аутомобила
Кина главни кривац...
Под притиском конкуренције из Кине, произвођачи аутомобила Stellantis и Renault снажно ће се потрудити да смање трошкове производње електричних возила с циљем да постигну сличне цене и профитне марже као модели на фосилна горива, наводе руководиоци индустрије Реутерсу.
ВЛАГА И ЗАМАГЉЕНА СТАКЛА: Ево КАКО СЕ РЕШИТИ кондензације у аутомобилу
Раст продаје електричних возила је успорио због комбинације недостатка инфраструктуре за пуњење и високих цена због чега европски произвођачу покушавају да развију приступачнија електрична возила, у старту скупља од еквивалената са СУС моторима.
- Да гледам на кратке стазе, могао бих одмах да повећам своју продају електричних возила једноставно пуштајући марже да клизе - рекао је новинарима извршни директор Stellantisa Царлос Таварес након што је компанија објавила целогодишње резултате за 2023. уз упозорење на турбулентну годину пред нама.
Како наводи Пословни.хр, долазак кинеских електричних возила је присилио европске произвођаче аутомобила да развију приступачније моделе.
- Наравно, сви покушавају да смање трошкове електричних возила како би постигли паритет цена са моделима са СУС моторима - рекао је извршни директор Renaulta Луца де Мео аналитичарима одговарајући на питање о ценама и профитабилности.
Де Мео је рекао да ће смањење цена бити лакше постићи за мање аутомобиле јер произвођачи могу да смање величину пакета батерија, која обично достиже око 40 посто цене електричног возила. Последично, то значи да ће цене остати више за возила с већим батеријама. Ипак, европски произвођачи се суочавају с деликатним балансирањем да смање цене својих електричних возила док пре тога морају да смање трошкове да би остварили захтевани профит.
Ниже цене биће лакше постићи код мањих модела јер се може смањити величина пакета батерија па ће већа возила остати скупља.
Прошлог октобра Stellantisov бренд Цитроен је представио нови електрични е-Ц3, јефтини модел с почетном ценом од 23.300 евра као адут према кинеској конкуренцији на тржишту приступачних електричних возила. “Наша мисија је смањити трошкове што брже да бисмо апсорбовали додатне трошкове електрификације и продавали возила по истој цени као и аутомобиле са СУС моторима јер Кинези знају како да то учине”, рекао је Таварес.
Захваљујући смањењу цена сировина за батерије, Таварес је рекао да се марже између електричних и модела на фосилна горива “приближавају” те да желе да убрзају тај процес. Цена Фиата 500 се тренутно креће од 16.790 фунти (21.066 долара) у Британији, док цена електричног 500е почиње од 28.195 фунти.
- Важна порука је да прво смањујемо трошкове, а затим и цене да бисмо заштитили маржу аутомобила”, рекао је аналитичарима главни финансијски директор Renaulta Thierry Пиетон на питање о недавним снижењима цена електричног Мегана. Додао је да ће електрични Сцениц, који би требало да буде лансиран ове године, коштати нешто испод 40.000 евра. “Ако погледате конкуренцију, укључујући и ону из Кине, Сцениц ће бити врло добро позициониран - сматра он.