Фарбање или фолија: Које РЕШЊЕ је боље за ОШТЕЋЕЊЕ на колима?
Када фарбу квалитетно урадите, ваш ауто биће сјајан дуги низ година, док вам самолепљива фолија омогућава да за кратко време и мало новца потпуно трансформишете ауто.
Са доласком самолепљивих фолија, многи се одлучују за прелепљивање возила уместо фарбања, али да ли је то заста боља опција?
Тужна чињеница јесте да аутомобил колико год да чувате, никада нећете успети потпуно да сачувате. Огреботине, ударци од камења, штете од временских непогода и слично увек ће остављати трагове на вашем металном љубимцу, а боја аута трпеће највећу штету.
Како време пролази, боја на аутомобилима почиње да бледи, огреботине постају све чешће и дубље, а сам изглед вашег аута почиње да слаби. Зато многи одлучују да рестуарирају своја возила и да им врате фабрички сјај.
Некада је фарбање аутомобила била једина опција, али сада се на тржишту појављују и самолепљиве фолије које вам омогућавају да аутомбил потпуно трансформишете за кратко време и по повољној цени.
Фарбање аутомбила или прелепљивање?
Да бисмо одговорили на ово питање морамо сагледати предности и мане ових опција.
Квалитетно фарбање аутомобила захтева од вас да ауто потпуно оголите, осим ако фарбате ауто у исту боју, где ћете онда фарбати само спљашњи део. Фарбање је дуготрајан процес који се ради из неколико корака и може захтевати од вас да се возила одрекнете на дужи период. Такође фарбање може бити доста скупо ако се одлучите за квалитетне фарбе.
Међутим, када фарбу квалитетно урадите, ваш ауто биће сјајан дуги низ година, уз правилно одржавање и прање.
Са друге стране, самолепљива фолија вам пружа могућност да за кратко време и мало новца потпуно трансформишете ауто. Међутим, за разлику од фарбе, фолија је осетљивија и огреботине и штета на фолији лакше ће се стварати. Добра ствар је што се на аутомобилу овакве штете лакше санирају, јер увек можете отићи код мајстора и заменити фолију само на одређеном делу аутомобила. Фолија ће такође штитити и фабричку фарбу испод возила, тако да после њеног скидања ваш ауто може бити као нов.
Иако фолија има доста предности, највећа мана је дуготрајност саме фолије, пише Autoexclusive. Ако се одлучите за најскупље и најквалитетније варијанте, после 5 година вероватно ћете поновити читав процес, па то морате узети у обзир.
Дакле ако желите да идете на дуже стазе и да једном уложите мало више новца и времена, фарбање је опција за вас, али ако желите да мењате изглед вашег возила и да за кратак период долазите до врхунских и видљивих промена, онда ће вам фолија више одговарати.