ПОЗНАТА МАРКА ПОНОВО МЕЊА ФОКУС ПРОИЗВОДЊЕ: Ипак градња најављених фабрика неће стати иако је забележен пад продаје возила
Форд је најавио одлагања за електрична возила, укључујући и дуго очекивани СУВ Т3. Аутомобил је требало да се појави следеће године, али је сада одложен до 2027. године, а компанија је сугерисала да ће искористити додатно време да 'искористи предности нове технологије батерија'. Форд каже да ће предузети кораке да ублажи утицај који ће одлагање лансирања имати на канадску радну снагу.
Електрични пикап следеће генерације, кодног назива 'T3', такође се одлаже са краја 2025. на 2026. годину. Гради се у фабрици у Тенесију за монтажу електричних возила у комплексу компаније БлуеОвал City, иако Форд каже да управо сада инсталира опрему за штанцање која ће производити лим за камион.
Поред ових најава, компанија је открила нови подстицај за хибридна возила. Изјавили су да планирају да понуде хибридне погоне у целој линији Форд Блуе до 2030. године. Упркос горепоменутим кашњењима и окретању ка хибридним возилима, Форд каже да остаје посвећен електричним возилима и да наставља изградњу фабрике батерија у Мичигену, Тенесију и Кентакију.
Међутим, није тајна да тржиште електричних возила није тако робусно као што су се компаније некада надале да ће бити. Можда је то висока цена уласка, неуређена инфраструктура за пуњење или чињеница да нека електирчна возила не испуњавају услове за федералну пореску олакшицу.
У сваком случају, успоравање је стварно, иако је можда мало прецењено. Форд је доживео пад у продаји електричних возила од 11 процената у јануару, али компанија каже да се вратила и да је продаја порасла за 86 процената током целог првог квартала у поређењу са прошлом годином. Међутим, ЕВ понуде компаније изгубила су 4,7 милијарди долара у 2023. години.
У том циљу, компанија је прошле године најавила да ће одложити или отказати планирану потрошњу од 12 милијарди долара на електрична возила. Није јасно како ће ово утицати на планове Форда да повећа производњу на 600.000 ЕВ-а годишње.