ВОЗАЧИ ГРЕШЕ ЈЕР ДРЖЕ ОВАЈ ДЕО У ГЕПЕКУ: Њега МОРАТЕ имати ако вас зауставе саобраћајци - ДРЖИТЕ ГА У КАБИНИ
Оно што нисте знали, а може вам помоћи да не упаднете у проблем са полицијом.
Поред обавезне, законом прописане опреме, возачи морају имати у возилу ствари које им требају олакшати пут, односно отклонити проблеме.
Да ли морамо да имамо противпожарни апарат? Шта је са резервним точком - мој ауто га уопште нема? Решићемо ове недоумице.
Представљамо вам списак ствари које би требале да се нађе у вашем возилу.
Резервни точак – Закон о безбедности саобраћаја прописује да резервни точак спада у обавезне делове опреме. У овом случају постоје и два изузетка: први је ако имате рун-флат пнеуматике, а други када у аутомобилу имате средство помоћу кога можете привремено поправити оштећену гуму (сет за поправку, пену или спреј у боци с притиском).
Рефлектујући (светлоодбојни) прслук – Ово је део опреме који би увек требало да вам је при руци. Немојте га држати у гепеку: ако се деси да морате хитно да напустите возило, било би добро да можете да га дохватите и обучете док сте још у аутомобилу. Тако и осталим возачима омогућавате да вас уоче на време.
Уколико немате рефлектујући прслук новчана казна је 3.000,00 динара.
Сигурносни троугао – Као и рефлектујући прслук, сигурносни троугао спада у обавезну опрему. Закон налаже да га без изузетка морате поставити ако вам се возило заустави на месту где су паркирање и заустављање иначе забрањени (у кривинама, тунелима, на мосту или на надвожњаку).
Исти је случај када сте принуђени да станете на коловозу ван насељеног места, односно у насељеном месту за време ноћне вожње. Постављање сигурносног троугла обавезно је и у условима смањене видљивости, или ако се зауставите на делу коловоза где остали возачи не могу да вас уоче на време.
У наведеним случајевима (поготово ако је у питању озбиљнији квар), пре постављања сигурносног троугла морате упалити сва 4 мигавца и обући рефлектујићи прслук. У насељеном месту, сигурносни трогуао мора стајати на удаљености не мањој од 10 метара. Ако сте се зауставили изван насеља, правила налажу да га поставите на удаљености не мањој од 50 метара.
Сајла или уже за вучу - У Правилнику о подели моторних и прикључних возила и техничким условима за возила (Члан 112), наводи се да сва возила која су први пут регистрована након 1. јануара 1984. године морају као део обавезне опреме имати уже или сајлу за вучу. Уколико користите уже, оно би у вашем возилу требало да се налази на лако доступном месту. Дужина сајле мора омогућити вучу на растојању од 3 до 5 метара, а уколико користите полугу, растојање не сме бити дуже од 3 метра.
Прва помоћ - Још једна обавезна ставка је и опрема за пружање прве помоћи. Прва помоћ би такође требало да вам је увек при руци, а по правилу то мора бити комплет величине "Б" који одговара стандарду СРПС З.Б2.001.
Полиса осигурања од аутоодговорности - Обавезна је за све учеснике у саобраћају и издаје се једном годишње приликом регистрације возила. Полиса АО још се назива и осигурање трећих лица, а ви је као власник возила морате имати уколико се деси да проузрокујете штету другим учесницима у саобраћају. Сем тога, без Полисе АО нисте у могућности ни да региструјете возило.
Европски извештај о саобраћајној незгоди - Као и осигурање од аутоодговорности, овај документ је обавезно да имате код себе. Уколико се задесите као учесник саобраћајне незгоде, извештај попуњавате приликом пријаве случаја надлежном ограну.
Зимске гуме - Уколико су у зимском периоду на коловозу снег, поледица или лед, зимске гуме спадају у обавезну опрему у периоду од 1. новембра до 1. априла. Прописи налажу да дубина шаре на газећем слоју мора бити најмање 4 милиметра. Такође, није довољно да их имате само на погонској основи, већ морате имати све 4 зимске гуме.
Казне за правна лица су од 100.000 до 800.000 динара, за предузетнике од 50.000 до 200.000, а за физичка лица од 6.000 до 20.000 динара.
Ланци за снег - Обавезни су само уколико у зимском периоду возите ван насељеног места, у случају да на коловозу има снега, леда или поледице. Поред њих можете имати и неку другу опрему за повећање тракције, као што су, на пример, "чарапе" за снег.