ГОЛФ ЈЕФТИНИЈИ ЗА ЧАК 2.200 ЕВРА: Велика радост после Нове године!
Лепе вести за потенцијалне купце!
Од Нове године у Хрватској ће бити смањен посебан порез на моторна возила па ће предузетници моћи да одбију 50 одсто ПДВ-а при куповини аутомобила. За око 50 одсто смањује се и намет при куповини половног возила.
ГЕСТ КОЈИ ЈЕ ГАНУО СВЕТ! Тесла испунила последњу жељу човеку на самрти
На седници Владе ове недеље доноси се Уредба о смањењу намета на нове, али и половне аутомобиле који се увозе у Хрватску из ЕУ. Тако ће се почетком године смањити трошарине (PPMV – посебни порез на моторна возила) за нова и половна возила, на снагу ће ступити промене закона о ПДВ-у према којима ће предузетници моћи одбити 50% ПДВ-а на куповину аутомобила и све повезане трошкове везане уз коришћење аутомобила, а појефтиниће у просеку за 50 одсто и намет који се плаћа при преносу власништва половних аутомобила.
Осим што ће грађанима аутомобили бити доступнији, тиме ће се покушати подмладити хрватски возни парк који је с просеком од 12,5 година један од најстаријих у Европи, а постао је претња и безбедности на путевима. Ове недеље на седници Владе донеће се Уредба којом ће се смањити трошарине на аутомобиле, а то се, осим нових кола, односи и на половна возила која се у Хрватску увозе из ЕУ. Трошарине су, иначе, намет који неке државе ЕУ уопште немају, на пример Словачка и Чешка, док је у Словенији и Немачкој више-мање симболичан.
Таблице према којима се рачунају трошарине још се израђују па правих конкретних прорачуна још нема, а незванично се сазнаје да би трошарине требало да појефтине око 30 одсто.
Друга велика ствар коју чекају предузетници јесте поново увођење могућности одбитка ПДВ-а при куповини аутомобила и за све трошкове везане уз његово коришћење у износу до 50 одсто. Увођење те мере, иако донете још пре годину дана уз одлагање до 1. јануара 2018., било је неизвесно до задњег трена будући да се чекало одобрење Европске комисије. Ипак, незванично се сазнаје да ће почети да се примењује од Нове године. На пример, за VW Голф 1,6 ТДИ који кошта 162.860 куна 50% ПДВ-а износи 14.820 куна. А додамо ли томе око 2.500 (300 евра) куна мање за трошарину (очекивано опште смањење PPMV-a за све купце), испада да ће предузетницима споменути Голф појефтинити више од 17.000 куна (2.200 евра).
На пример, ако би заиста трошарина појефтинила за око 30 одсто, ове године најпродаванији нови аутомобил у Хрватској, Шкода Оцтавиа 1,6 ТДИ, која сада кошта 149.859 куна (од тога на трошарину отпада 7.531 куна, а на ПДВ 28.466 куна), након промена коштала би 2.259 куна мање. То значи да би држава уместо досадашњих 35.997 куна пореза и трошарина на ауто убирала и даље врло великих 32.747 куна. Није револуција, али било какво појефтињење весели.
Али, будући да се мења вредносни критеријум, очекује се да ће у апсолутним износима највише појефтинити најскупљи аутомобили будући да су они и до сада имали највеће трошарине. Иако то баш није социјална мера, код неких је скупих модела износ трошарина заиста астрономски. На пример, садашња трошарина за BMW X6M је 399.954 куне, што уз ПДВ од 203.107 куна поскупљује ауто чија је основна цена 812.430 куна на чак 1,415.491 куна до регистрације. Због тако великих давања и они који имају новца за такво возило одустају од његове куповине и окрећу се половним колима, за које су давања ипак мања па држава губи.