ХРАБРОСТ ИЛИ ЛУДОСТ: Прешао чак 277.000 хиљада километара са оригиналним кочницама
Опасно...
Откако је лансиран 2013, електрични BMW и3 стигао је на адресе преко 165.000 купаца, а власник једног од ових аутомобила вози са оригиналним кочницама већ 277.000 км!
BMW-ov први великосеријски модел на струју у продаји је дуже од шест година, па су многи од његових власника прешли значајне километраже.
У BMW-u кажу да је доста њих возило и3 више од 200.000 км, а баварски произвођач навео је неколико занимљивих чињеница о једном од тих аутомобила. Наиме, Хелмут Нојман из Немачке прешао у свом BMW-u и3 из 2014. већ 277.000, а да притом није уопште мењао оригиналне кочнице са којима му је аутомобил испоручен.
СВАКА ЧАСТ: Почиње испорука аутомобила направљених у КИНИ
ПРЕСЕКЛИ: Ова европска држава планира да ЗАБРАНИ "бензинце" и "дизелаше" до 2030. године
СПРЕМАЈУ ИЗНЕНАЂЕЊА: КИА Соренто добија хибридни погон, стиже и концепт Имагине
То му је пошло за руком захваљујући систему за рекуперацију електричне енергије који се активира када возач скине ногу са папучице за гас, па ауто аутоматски успорава, као да је притиснута кочница.
Ова карактеристика електричних аутомобила омогућава возачу да знатно ређе користи кочницу него што је то случај код конвенционалних возила и дуже сачува оригиналне компоненте кочног система.
Нојман зато истиче да је BMW и3 веома економичан како у погледу трошкова за "гориво", тако и у смислу редовног одржавања.
Како каже, његов BMW и3 просечно је трошио 13 kWh на 100 км. Када обрачунају трошкови на основу цене киловат-сата, Нојмана је 100 км вожње у просеку коштало 3,90 евра.
Његов аутомобил ипак нема оригиналну батерију у себи, али не зато што се покварила, већ је стару заменио са новом, већог капацитета, како би са једним пуњењем могао да пређе више км.
BMW иначе однедавно даје 8-годишњу гаранцију (или 160.000 пређених км) на батерије које уграђује у и3.
Подсећамо, немачки произвођач недавно је саопштио да ће се модел и3 производити до 2024, а BMW планира да га константно унапређује у наредним годинама.