Има ли смисла куповати половњак са више од 200.000 пређених километара?
Ако приметите плави дим - уље не сагорева и указује на квар мотора, црна боја дима - указује на проблем са системом за гориво...
Финансијске могућности сваког возача имају одлучујући утицај на куповину тј. замену његовог превозног средства. У случају када неко нема могућност да купи нов аутомобил, најчешће се одлучује за куповину половног преко огласа или на неком ауто плацу на коме је велика понуда повољних аутомобила од којих су многи прешли близу или више од 200.000 километара.
Како пронаћи поуздан аутомобил са великом километражом?
Тешко! Пронаћи поуздан аутомобил са великом пређеном километражом је нешто код чега је потребно сагледати и старост возила:
Ако је аутомобил стар више од 10 година и прешао преко 200.000 километара сигурно је да ћете чешће посећивати мајстора због мањих или већих поправки и мењања његових потрошних делова, што може бити веома велико финансијско и психичко оптерећење. Иако вам се на први поглед учини као јефтина понуда, прво прерачунајте колико трошкова можете да имате у наредном периоду. Са ове тачке гледишта то вероватно није добра куповина.
Данас је све чешћи случај да и новији аутомобили пређу велики број километара у кратком времену (нпр. за 3 године). То не значи да је куповина таквог аутомобила погрешна. У случају да је редовно одржаван, постоји велика вероватноћа да ће и даље бити поуздан. Имајте у виду да код таквог аутомобила морате чешће да мењате моторно уље.
Продавци и њихови трикови
Да бисте избегли многобројне преваре приликом куповине половног аутомобила - увек будите опрезни. Веровање на реч нема никаквог смисла, зато је аутомобил пред куповином потребно детаљно прегледати и установити његове потенцијалне грешке и слабе тачке. Како бисте на време предвидели проблеме и додатне трошкове, пожељно је да га увек прегледа професионалац: аутомеханичар или овлашћени сервис, који ће вам упоређивањем података са задњег сервиса и тренутног стања километара рећи да ли је број пређених километара реалан или враћен.
Трикови којима се служе продавци су на пример прикривање стања амортизера, кочница и мотора, враћање километраже како на аналогним тако на дигиталним бројачима километара, електронско лажирање постојања ваздушних јастука, изкључивање упаљених лампица на инструмент табли, пише Silux.
На шта морате да обратите пажњу код куповине половњака са великом километражом
Ако се, без обзира на горе наведене чињенице, ипак одлучите за куповину старијег аутомобила са великом километражом, добро прочитајте ових неколико савета за куповину, односно знакова који ће вам помоћи да наговестите стварно стање аутомобила:
- Неважно да ли сте искусан или неискусан возач, битно је да пре куповине половног аутомобила са великом километражом проверите компресију његовог мотора. Стручњак може проверити његов целокупни рад и рећи вам да ли његови вентили, глава и дихтунзи обављају своју функцију. Многи саветују да одаберете аутомобил са дизел мотором, иако је њихово одржавање мало скупље од бензинских. Дизел мотори су показали већу поузданост код преласка великих броја километара.
- Код прегледа мотора веома је важно проверити и стање моторног уља. Његова боја и вискозитет вам могу много рећи о бризи претходног власника. Такође обратите пажњу на дим из ауспуха, који је један од већих визуелних показатеља стања мотора. Ако приметите плави дим, уље не сагорева и указује на квар мотора. Црна боја дима указује на проблем са системом за гориво и знак је да гориво не сагорева како треба. Ако је неисправан дихтунг главе мотора, расхладна течност се може помешати са моторним уљем и онда је дим беле боје. Вама је наравно у интересу да дим који излази из ауспуха буде безбојан јер вам он потврђује добро одржаваност аутомобила без већих проблема у његовом раду.
- Током прегледа аутомобила обавезно погледајте истрошеност и старост гума, стање лимарије аутомобила (да ли има трагова рђе), стање стакала на аутомобилу, исправност и очуваност светлосне групе. Приликом пробне вожње обавезно обратите пажњу на понашање аутомобила током вожње на неравном терену, начин и ефикасност кочења и управљивост возила (вибрирање волана, подрхтавање и чудни звукови трапа возила).
- Некима је можда небитна очуваност ентеријера аутомобила, али она може исто тако да вам каже да ли је возило било одржавано или не. Ако су управљач, папучице, дугмад, прекидачи и ручица мењача излизани, аутомобил је сигурно био пуно коришћен. Ако приметите да су неки делови као нови а други истрошени, сигурно је прошли власник покушао да прикрије истрошеност возила.
Приликом куповине, немојте занемарити ове савете, пошто вас у то може противном доста коштати (нови амортизери, кочнице, гуме, рад на лимарији, итд).