ИПАК УЛАЗЕ У ТРЕНД: Следећи BMW-i М3 и М4 вероватно електрични, уз симулирање мењача
Често возе и тркачким стазама.
BMW, као и већина произвођача, тренутно пролази кроз фазу прилагођавања свог асортимана да би у њега "стало" што више електричних модела. Електрификацију ће тако доживети и култна М серија.
ОГРОМАН ХЕНДИКЕП: Проблеми у снабдевању микопроцесорима су на измаку
ШКОДА ПРИКАЗАЛА НОВИ СУПЕРБ: Прва која ће понудити помоћ при скретању и раскрсници (ВИДЕО)
ПРОФИТ ПРЕ ЕЛЕКТРИФИКАЦИЈЕ: МцЛарен зна приоритете
Електрификација аутомобила ће, у складу с прописима у Европи и већем делу света, наредних година бити главна тема, а произвођачи ће морати да одлуче које моделе ће угасити и заменити потпуно новима, а које електрификовати. Сличне проблеме има и BMW са својом М серијом, спортским аутомобилима које одувек краси моћан звук и високе перформансе, па су с временом постали омиљени међу купцима. Електрификација ће морати да дође и до њих, а у BMW-u су одлучили и када ће се до догодити.
Наиме, њихова политика је да свака верзија с ознаком М мора да буде моћнија од претходне. Дакле, ако електрични погони омогуће да већ следећа варијанта буде јача од постојеће, модели М3 и М4 могли би да се појаве, искључиво на електрични погон, током 2027. или 2028. године. Ако електрични погони не понуде такав напредак, баварска компанија ће се одлучити на нову генерацију бензинаца. Исто тако, сигурно је да BMW неће истовремено нудити електричне и класичне М моделе, али и да неће нудити хибриде – потврдио је све то шеф BMW-ovog М одељења Франк ван Меел.
Изнео је у разговору за портал WhichCar и једну занимљивост. Инжењери већ сада истражују да ли има смисла симулирати мењач, тј. осећај промене брзина, звукове и вибрације који притом настају – у новим електричним моделима.
Наиме, возачи модела М3 и М4 њима често возе и тркачким стазама, када не гледају на брзиномер, већ се ослањају искључиво на остала чула како би добили осећај за то што аутомобил ради те када је на свом "лимиту". Преласком на електричне погоне то би могло да нестане, па зато можда у нове моделе уграде симулацију мењача и класичног погона, све како би возачко искуство остало слично постојећему.