ОПРЕЗ КАДА НАИЂЕТЕ НА БАРУ: Ево зашто избегавати воду дубљу од 10 цм
Већина аутомобила данас има ниско постављене усиснике за ваздух који могу увући воду у мотор.
Јесен и кишовито време такође резултирају великим количинама воде на путу.
Углавном је то површински слој, али понекад ћете наићи на дубљу водену баријеру. Пре свега, јурњава по киши није паметна јер је пут клизав, а то негативно утиче на управљивост аутомобила. Јурење кроз дубље локве није паметно из два разлога - први је безбедност, а то је аквапланинг у којем точкови аутомобила губе контакт са асфалтом и у возилу ћете се осећати као да на клизалиште излазите са патикама.
Други разлог је - таква вожња може бити опасна по здравље вашег металног љубимца. Избегавајте воду дубљу од 10 центиметара или зато што већина аутомобила данас има ниско постављене усиснике за ваздух, који у овом случају могу увући воду у мотор, што може довести до катастрофалних последица, уласка воде у цилиндре, пуцања клипњаче услед оптерећења ...
Зато избегавајте дубљу воду, аутомобил није чамац или подморница и молим вас возите опрезније по киши. Повећајте растојање између возила испред себе са две на четири секунде, јер је зауставни пут аутомобила по киши много дужи.
Обратите пажњу на гуме, ако су истрошене и ако је дубина жлеба мања од 1,6 mm, осетићете то јер ће руковање бити смањено, а зауставни пут при кочењу продужен.
Уложите у нове гуме, као и у брисаче ветробранског стакла. Стари брисачи неће добро очистити стакло, а то ће смањити вашу видљивост. Промените их.