ИЗГУБИЛИ ПОВЕРЕЊЕ: Три судара са Теслиним ауто-пилотом изазвали сумњу
Изазавали сумњу...
Након три несреће Теслиних аутомобила у којима су погинуле три особе, покренута је провера његовог система аутономног управљања.
Све се дешава само неколико месеци пре него што је извршни директор Илон Маск планирао да изведе на улице аутомобиле са потпуно аутоматизованим системом управљања.
У недељу се један Тесла Модел С великом брзином искључио са ауто-пута у Гардени у Калифорнији, прошао на црвено светло и ударио у Хонду Цивиц, усмртивши две особе, саопштила је полиција.
СВАКА ЧАСТ: Почиње испорука аутомобила направљених у КИНИ
ПРЕСЕКЛИ: Ова европска држава планира да ЗАБРАНИ "бензинце" и "дизелаше" до 2030. године
СПРЕМАЈУ ИЗНЕНАЂЕЊА: КИА Соренто добија хибридни погон, стиже и концепт Имагине
Истог дана Тесла Модел 3 ударио је у паркирано ватрогасно возило на ауто-путу у Индијани, при чему је погинуо путник у Тесли.
Још један Модел 3 је 7. децембра ударио полицијско возило на ауто-путу у Конектикату и том приликом нико није повређен, преноси АП.
Специјална јединица за истрагу несрећа америчке Националне управе за безбедност саобраћаја на путевима (НХТСА) истражује судар у Калифорнији. Агенција није одлучила да ли ће се њена јединица за специјалне несреће бавити и сударом који се догодио у недељу у близини Тере Хоте, у Индијани.
У оба случаја власти тек треба да утврде да ли је коришћен Теслин систем аутопилота.
НХТСА, такође, истражује несрећу у Конектикату, у којој је возач полицији рекао да је аутомобил у тренутку судара био на аутопилоту, Теслином систему намењеном да возило одржава у оквирима саобраћајне траке и на безбедној удаљености од других аутомобила.
Аутопилот такође може сам да мења возне траке.
Компанија Тесла је више пута наводила да је њен систем аутопилота дизајниран само за помоћ возачима, који морају да обраћају пажњу, држе шаке при управљачу и буду спремни да интервенишу у сваком тренутку.
Компанија тврди да је Тесла са аутопилотом безбеднији од возила без њега, али упозорава да систем не спречава све сударе.
Упркос томе, стручњаци и заговорници безбедности кажу да низ Теслиних судара поставља озбиљна питања о томе да ли су се возачи превише ослањали на Теслину технологију и да ли компанија чини довољно да возачи стално обраћају пажњу на пут.
Поједини критичари наводе да НХТСА треба да престане само да истражује, већ да мора да предузме одређене мере, попут присиљавања Тесле да осигура да возачи обраћају пажњу када користе систем.