ЈЕЗИВО: Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу
Може довести до трагедије...
Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу, што значи да вреде мање од тражене цене. Међутим, шансе да се добије возило с промењеним бројачем километара су веће када је аутомобил увезен из иностранства. Трговину возилима преко границе је тешко пратити, стога преваранти искоришћавају ову ситуацију и избегавају да буду ухваћени.
ВАЖНО УПОЗОРЕЊЕ: Возачи, ако ОВО РАДИТЕ ДОК ВОЗИТЕ прети вам и до 60 ДАНА ЗАТВОРА
НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)
ТЕМА ДАНА: Зашто се и даље гине на пружним прелазима?
Недавно истраживање које је спровела аутомобилска компанија царВертицал у 14 европских земаља открило је да аутомобили увезени у Србију имају већу вероватноћу да им је враћена километража у поређењу с возилима купљеним у земљи.
Претерано поверење може довести до преваре везане за враћену километражу
10,1% свих аутомобила који се возе на српским путевима, а који су проверени на царВертицал платформи, има враћену километражу. Иако ситуација у земљи није толико лоша као у неким источноевропским земљама попут Летоније, где удео возила с враћеном километражом прелази 20%, ризик од преваре је и даље висок.
Од свих увезених аутомобила у Србији, 10,3% има враћену километражу, што је веће од процената аутомобила с враћеном километражом који се продају локално (8,5%).
Увезени аутомобили, посебно они који долазе из земаља попут Немачке, широко се сматрају поузданијим, стога купци могу превише да верују продавцима половних возила.
"Веома је тешко контролисати квалитет половних аутомобила на међународном нивоу јер поједине земље имају различите законе о превари везаној за километражу. Пошто земље не размењују информације о возилима, када се једном возило извезе, његова историја почиње као потпуно нова. Занимљиво је да је ниво враћања километара у Србији врло сличан нивоу преваре у међународним трансакцијама са аутомобилима, што указује на недостатак транспарентности на тржишту", објашњава Матас Бузелис, аутомобилски стручњак у царВертицал компанији.
Српски купци траже аутомобиле у иностранству
Према истраживању, удео аутомобила купљених локално и увезених из иностранства значајно се разликује. Само 8,8% свих возила у Србији проверених на царВертицал платформи провело је цело време у земљи, док је 91,2% увезено из иностранства.
Удео увезених аутомобила у Србији је највећи међу свим земљама које су обухваћене истраживањем, премашујући друге источноевропске земље попут Хрватске, Литваније или Пољске.
Возило са враћеном километражом доводи до финансијске катастрофе
Добијање аутомобила с лажном километражом може изазвати много проблема новом власнику, јер може бити тешко планирати његово одржавање. На пример, зупчасти каиш треба заменити сваких 100.000-150.000 км. Међутим, када је километража возила промењена, вероватно нећете успети да обавите овај задатак на време и каиш ће се покидати, што може резултирати оштећењем клипова приликом контакта с вентилима.
Аутомобили са великом километражом могу бити истрошени, што доводи до неочекиваних кварова на сред пута. Да не помињемо ризике по безбедност возача.
Према Бузелису, возила с промењеном километражом су знатно скупља од аутомобила с оригиналном километражом, што значи да купци превише плаћају аутомобил. Аутомобилски стручњак истиче да је царВертицал спровео истраживање где су открили да возила с "враћеном километражом" могу бити и до 25% скупља од аутомобила с оригиналном километражом. Возило с великом километражом ће такође много брже изгубити вредност и може бити компликовано наћи купца за њега.