ПРОДАЈЕШ АУТОМОБИЛ? Стручњаци препоручују да САЧЕКАШ ДО ПРОЛЕЋА, а ево и зашто
Врло је вероватно да ћете боље проћи.
Време продаје аутомобила зависи од неколико фактора, као што су врста возила, локација и тренутна ситуација на тржишту. Међутим, избор правог времена у току године такође може помоћи да се аутомобил прода брже. Компанија за аутомобилске податке, царВертицал, дели савете о избору најбољег времена за продају возила и постизање боље цене.
ПИТАЊЕ КОЈЕ СВЕ МУЧИ: Хоће ли аутомобили ПОЈЕФТИНИТИ у 2024. години?
Многи за воланом раде нешто што НИЈЕ против закона, али може бити ОПАСНО КАО ВОЖЊА У ПИЈАНОМ СТАЊУ
ТЕМПОМАТ, ПРИЈАТЕЉ ИЛИ НЕПРИЈАТЕЉ У ВОЖЊИ? Колико његово коришћење може да буде ОПАСНО
Пролеће је време када тржиште половних аутомобила цвета
Возачи не би требало да журе да своје аутомобиле стављају на огласне сајтове током хладне сезоне. Изгледа да је боље сачекати и продати аутомобил у марту (када људи купују 8,2% годишњих извештаја о историји аутомобила које генерише царВертицал), априлу (8,4%) или мају (8,5%), што указује да је потражња у пролеће већа него у хладнијим месецима. Многи људи који планирају да купе возило обично одлажу одлуке о куповини до топлијих месеци како би избегли вожњу у тешким условима.
- Пролеће је лакше време за вожњу, јер су дани дужи и има мање опасности, попут мокрих или снежних путева. Почетници у вожњи обично преферирају да почну возити аутомобил у сигурнијем окружењу, што утиче на потражњу - објашњава Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у царВертицал.
Крај лета и почетак јесени такође су доба када је добро продати возило. Према подацима компаније, највише извештаја о историји аутомобила купци царВертицала добијају у августу (9,1%) и септембру (8,9%). Ово не би требало да буде изненађење, јер неки возачи желе да купе аутомобил пре него што наступе зимске сезоне.
Време је кључно
Избор правог тренутка може помоћи да се возило брже прода и добије више новца. Када је потражња мања, продавци често морају преговарати и спуштати своју тражену цену.
Продаја кабриолета усред зиме може бити проблематична - ови аутомобили обично привлаче купце у пролеће и лето. СУВ-ови и возила са погоном на све точкове имају стабилну потражњу током зиме, јер купци често траже сигуран аутомобил са добрим пријањањем.
- То може бити прави тренутак за куповину возила, али не и савршен тренутак за продају. Сезонска потражња често може нагињати преговарачким вагама у корист купца, будући да нека возила чак могу захтевати додатне трошкове за одржавање и складиштење током зимских месеци - објашњава Бузелис.
Током празничне сезоне, људи одлажу веће куповине
Најгори месеци за продају аутомобила су децембар и јануар. Пошто многи људи штеде новац за предстојеће празничне трошкове, избегавају веће куповине. Након празничне сезоне, већина људи треба време да се опорави и поново почне штедети, што доводи до мање трансакција на тржишту половних аутомобила.
Економска ситуација такође има висок утицај на поверење потрошача. Људи одлажу веће куповине попут некретнина и возила у време рецесије, инфлације или било какве економске несигурности.
Према царВертицалу, децембар је одговоран само за 7,6% годишњих провера аутомобила. Међутим, како Бузелис истиче, полован аутомобил у добром стању с чистом историјом може се брзо продати, јер је потражња за добро очуваним возилима већа него икада. Пружање потенцијалним купцима извештаја о историји такође може помоћи да се аутомобил прода брже, стварајући осећај поверења и транспарентности.