Како да брзо осушите "поплављене свећице", а да их уопште не одврћете?
Нови мотори са добром компресијом, новим свећицицама и чистим бризгаљкама за гориво ће се изборити са овим проблемом, али они са дужим стажом би могли да имају потешкоћа...
Једна од ствари која може да се догоди аутомобилу по хладном времену је да се стартер при паљењу покрене, али да се мотор не покреће. Резултат тога су "потопљене" свећице и "пресисао" мотор.
Тада је потребно доста времена да се свећице осуше, али постоји и начин да се ствари ураде брже и без посебних алата. Током хладног старта, аутомобилска електроника покушава да помогне мотору обогаћујући смешу ваздух - гориво тако што доводи више горива у комору за сагоревање.
И док се нови мотори са добром компресијом, новим свећицицама, савршено чистим бризгаљкама за гориво и батеријом која је на висини задатка, са таквом леденом ситуацијом могу лако носити, аутомобили са нешто више километара стажа и којим проблемом испод хаубе, би могли да имају потешкоћа.
Разлог због кога се свећице "поплаве" бензином је једноставан - гориво улази у комору за сагоревање, али се не пали. Свећице се буквлано наливају бензином, након чега је немогуће покренути мотор.
То је само последица
Проблем не лежи искључиво у самом мотору. Искра не настаје због више од допола испражњеног акумулатора - његова снага једноставно није довољна. Ако свећице нису дуго мењане, то такође може бити разлог да се гориво не запали. Оне, као и све друго, могу бити истрошене или се може десити да се оштете током замене.
Проблем може да се крије у неисправним кабловима који треба да пренесу енергију потребну за стварање варнице. Једноставно, ако су сви услови ту а нема варнице на свећици - постоји проблем са струјом испод хаубе. Шта год да је разлог, резултат је исти. Након неколико неуспелих покушаја покретања, не вреди ни покушавати даље, свећице ће гарантовано бити поплављене несагорелим горивом.
Чим возачу постане јасно да има проблема, узима кључ за свећице и завлачи се испод хаубе како би одврнуо свећице и осушио их помоћу крпа, упаљача или других доступних средстава. Али шта ако нисте кући или правог алата нема у аутомобилу?
Пар трикова
Постоји неколико начина да се реши проблем. Први је, можда, погодан за већину аутомобила, где је модерна бризгаљка одговорна за довод горива у комору за сагоревање. Метода омогућава сушење, или, другим речима, "продувавање" цилиндара.
Да бисте то урадили, пре покретања мотора, морате да притиснете педалу гаса од пода и да је задржите. У том случају, окретањем кључа за паљење покрените стартер. У овом тренутку, електронски "мозак" мотора активира прочишћавање, искључујући довод горива у комору за сагоревање. Читав процес ће трајати не више од 10 секунди, након чега треба да отпустите папучицу гаса - снабдевање горивом ће се наставити и мотор ће оживети.
Ево и једне занимљивости везане за руске аутомобиле. Наиме, да би покретање мотора било успешно по хладном времену у руским аутомобилима где је увек неки снег и мраз, возач је добио "плазмер" да помогне возачу. Ово је режим у систему за паљење у коме се импулс примењује на свећице током 30 до 90 секунди, захваљујући чему се свећице загревају и тако се уклања кондензација.
Међутим, обе методе не уклањају потребу да са собом носите кључ за свећице. Када све друго закаже, кутија са алатом у гепеку може постати тај златни састојак, захваљујући коме ће мотор вашег аутомобила "дисати" свим цилиндрима.