Како да препознате квар издувног система?
Озбиљност оштећења на издувном систему може се разликовати, али ће оно готово увек изазвати један или више симптома...
Систем за одвод издувних гасова је веома сложен. А осим одвођења гасова, задужен је и за њихово пречишћавање. Како уочити да је на систему за одвод издувних гасова дошло до цурења или пропуштања?
Озбиљност оштећења на издувном систему може се разликовати, али ће оно готово увек изазвати један или више симптома. Уколико се квар не отклони, то би могло да доведе до других већих проблема.
До испуштања издувних гасова долази када гасови излазе из издувног система возила пре него што дођу до издувне цеви (ауспуха). Такође, може доћи до испуштања и у самој цеви или лонцу. Када је возило исправно, издувни гасови се испуштају се из цеви.
Нажалост, није реткост да неки од гасова исцуре пре него што дођу до цеви. Издувни гасови могу да излазе између коморе за сагоревање мотора и издувне цеви.
Неправилно испуштање издувних гасова је проблематично из неколико разлога: Прво, сензори вероватно неће имати оптималан проток издувних гасова, што може довести до тога да мотор сагорева или превише или недовољно горива.
Цурење издувних гасова је штено по околину, поготово ако гасови излазе пре катализатора. Оно, такође, може представљати и велики ризик по здравље возача и његових сапутника.
До цурења издувних гасова може доћи због корозије, дугогодишњег коришћења, ударца подвозја аутомобила о камен или ивичњак, због неке фабричке грешке...
Када дође до испуштања, могу се приметити неколико симптома: вибрације које потичу из издувног система, "звиждање" (пискутав звук) које допире из моторног простора, повећана потрошња горива… Често ће се укључити и сигнална лампица мотора, а може се чути и звекетав звук који долази из катализатора.
Издувни гасови могу да цуре било где, од мотора па све до самог краја издувне цеви, подсећа ХАК,а најчешће долази до пропуштања на разводнику издува.
Издувни колектор је одговоран за сакупљање издувних гасова из свих цилиндара мотора и њихово усмеравање кроз једну цев, што на крају доводи до катализатора, као и једног или два сензора кисеоника - пре него што стигне до издувне цеви. Разводник издува је најчешће део који треба заменити.
Уколико се јави неки од описаних симптома или проблема, неисправне делове издувног система би што пре требало заменити или поправити. Поготово ако осетите да издувни гасови улазе у кабину возила!