ВЕРОВАТНО ЋЕ ВАМ НЕКАД ЗАТРЕБАТИ: Ево како покренути аутомобил "на гурку"
Да се не стресирате кад аутомобил не жели да вам упали.
На домаћим путевима се на жалост налази све више старих аутомобила. Тако стара возила, често остану на путу из било каквих разлога. Најчешћи кварови кад се треба возило шлепати или теглити су отказивање акумулатора, квар електропокретача "анласера", квар браве за паљење.
СИГУРНО НЕКЕ НЕ ЗНАТЕ: Сви знамо да БГ означава Београд, а које су ознаке за друге градове у Србији?
МОЖЕТЕ ОТИЋИ И У ЗАТВОР АКО НЕ ПЛАТИТЕ ПАРКИНГ КАЗНУ: Најгоре пролазе возачи који не ураде ово
ВОЗАЧИ, ПАЗИТЕ: Почиње контрола просечне брзине и на магистралама - КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ
Узроци такових кварова су следећи:
- стари акумулатор,
- олабављене клеме на контактима акумулатора и
- недостатак електролита у ћелијама који доводи до десулфатизације оловних плоча и кратког споја ћелија.
У том случају акумулатор није за употребу и мора се заменити. Ако је акумулатор само са ниским нивоом електролита (воде и киселине у ћелијама) а који се празни нарочито лети, треба му долити дестиловану воду до нивоа од 1 цм испод чепа акумулатора. Акумулатор се може испразнити и ако се оставе светла или радио на дуже време. Решење је акумулатор напунити на пуњачу.
Када се треба ауто упалити "на гурање", постоје одређена правила. Треба знати да ли мотор у глави мотора има зупчасти ремен или ланац. Наиме, ако има ланац за развод вентила, може да се шлепује без проблема.
У случају зупчастог ремена при наглом кретању ремен може прескочити на зупчанику и тада се могу уништити вентили, цилиндри и остало што је врло скупа поправка. Поступак паљења "на гурање" је следећи:
Аутомобилу који треба упалити дати кључем "контакт". Најбоље је брзину ставити "у рикверц" ако је могуће или убацити у другу брзину. Полако погурати, а особа која седи у аутомобилу треба да стисне квачило. Кад је ауто добио на брзини, лагано пустити квачило. Кључ остаје у положају конакта и не дирати га.