КАКО ВОЗИТИ ПО ОВОМ КИЈАМЕТУ? Сви кључни савети за возаче на једном месту!
Будите пажљиви. Веома пажљиви!
Осим радости коју снег доноси деци и свима онима који не морају да излазе из својих кућа данас, возачи свакако припадају категорији којима се овакве временске прилике никако не свиђају. Зато прочитајте ове савете како што лакше и, пре свега, безбедније стигнете на жељену дестинацију.
Вожња у зимским условима мора бити спорија и далеко пажљивија од вожње у нормалним условима.
Али пре почетка, већина ће морати да очисти аутомобил од снега и леда. И то не само стакла, светла и простор око точкова, већ комплетно возило јер преостали снег може проблем посебно возилима иза вас.
Када сте средили ауто, било би добро да очистите и простор око њега. Али ако немате лопату (препоручујемо да једну омању имате зими у пртљажнику), онда из снега треба пажљиво кретати. Препорука је убацити мењач у другу брзину и полако кретати напред-назад. На тај начин ћете сабити снег и моћи ћете да изађете на улицу.
Поледица може да јави на коловозу када је температура нижа од 4 степена. Тада ће вас модернији аутомобили упозорити на могућност "црног леда". Температуре око "нуле" су посебно критичне јер су погодне за отапање, а затим и мржњење воде на путу. У тим условима пажљиво мењајте правац, а посебно нежно користите кочницу. Пробајте далеко више да кочите мотором. Укочите с времена на време, како бисте се проверили стање пута, односно колико добро аутомобил кочи. Наравно, то радите само када сте сигурни да тиме нећете угрозити безбедност других учесника у саобраћају.
УЖАС Бахато га исекао усред претицања - а то је тек ПОЧЕТАК! Видео који ће вас испунити ЈЕЗОМ
Посебно будите пажљиви када идете преко мостова, јер је на тим деоницама најпре јавља поледица због повећане кондензације воде.
Подсећамо да дубина шаре на зимским гумама мора бити најмање 4 mm профила. Било би добро и повећати притисак у гумама за 5-10 одсто.
Ланце за снег или њихове алтернативе морате имати у колима, посебно ако идете пут планина. Пре кретања, требало би их наместити на "сувом" како бисте научили поступак.
Искусни возачи кажу да се предњи део аутомобила најбоље осећа на волану, а понашање задњег дела возила у наслону седишта. Зато треба седети правилно како бисте што боље и на време осетили ако аутомобил почне да се креће "својеглаво".
Када сте на узбрдици под снегом или ледом, трудите се да процените саобраћај испред вас, како бисте што дуже возили константном брзином. Трудите се што мање користите кочницу.
Држите одстојање је веома битна ставка, посебно у случају отежаних временских услова. Правило од "две секунде" треба повећати неколико пута, посебно ако је на путу поледица.
Густа магла на путу је свакако најопаснија временска прилика. Посебно је опасна дневна магла, па се тад препоручује да укључите, поред оборених и светала за маглу, и сва четири мигавца како бисте били уочљивији на путу. Исту комбинацију светала треба да користите и за вожњу по вејавици. Када возите ноћу кроз маглу, никад немојте палити дуга светла јер ће она осветлити маглу, а не пут.
Вожња у отежаним временским условима додатно умара, па би требало правити чешће правити паузе.