КО БИ РЕКАО: Отворени прозори током вожње утичу на ЗАГАЂЕЊЕ ВАЗДУХА!
Ретко ко зна за овај податак...
Отварање прозора да бисте проветрили аутомобил има велики удео у загађењу ваздуха, кажу студије које је спорвео Универзитет у Суреју. Подаци којима располаже Светска здравствена организација, од последица лошег квалитета ваздуха, сваке године живот изгуби око седам милиона људи широм света. Поред тога, 90% индивидуа удише ваздух с високим садржајем загађивача.
ОДМОРИ ПРИ КРАЈУ, АЛИ ГУЖВЕ ТРАЈУ: На Батровцима дугачке колоне, чекања и до СЕДАМ САТИ!
(НЕ)ОЧЕКИВАНА ВЕСТ: Сеат више неће производити аутомобиле!
НЕВЕРОВАТНО: Зауставила га полиција и питали су се како је у свесном стању, надувао је ОВОЛИКО промила
У студији коју је објавио научни журнал Сциенце оф the Тотал Енвиронмент, светски тим истраживача предвођен Глобалним центром за истраживање чисточе ваздуха из Суреја (Глобал Центре фор Цлеан Аир Research – ГЦАРЕ) се бавио истраживањем нивоа изложености ваздуху лошег квалитета у десет различитих светских градова:
Дака (Бангладеш), Ченај (Индија), Гвангжу (Кина), Меделин (Колумбија), Сао Пауло (Бразил), Каиро (Египат), Сулајманијах (Ирак), Адис Абеба (Етиопија), Блантајр (Малави) и Дар-ес-Салам (Танзанија).
Истраживачки тим је покушао да утврди нивое изложености особа унутар аутомобила, честицама ПМ2.5 и ПМ10, у периоду саобраћајних шпицева, што ће рећи ујутру и навече.
Научници су мерили и варијације у степену изложености токсинима зависно од тога да ли је активирана вентилација ваздуха путем система у возилу, или пак простим отварањем прозорских стакала.
Резултати истраживања су указали на то да су возачи који су се налазили у неким од најсиромашнијих градова света, били изложени убитачнијем садржају загађивача ваздуха.
Потпуно независно од града или пак аутомобила у ком су мерења вршена, јасан је закључак који гласи да је најпогубније возити с отвореним прозорима, па тек онда са укљученом вентилацијом.
Степен загађености кабине током вожње с отвореним прозорима ван шпица је био нижи за 91 и 40 процената, зависно од тога да ли се пореди са вожњом у критичним јутарњим или вечерњим сатима, баш тим редом.
Студија је открила и да су путници изложени токсинима поред отворених прозора, на деоницама најгушћег саобраћаја, покупили до трећине негативних ефеката на респираторини систем, у односу на оно што им је следило на нивоу целог путовања.
Можда најилустративнији закључак истраживања говори о томе да је изложеност штетним материјама у ваздуху за око 80% мања када возач укључи систем за вентилацију, у односу на “решење” у ком држи прозоре отвореним. Филтери ваздуха за кабину обављају свој део посла, па тако и ова студија указује на важност уградње квалитетних филтера и њихову редовну замену.