Когнитивна, мануелна и визуелна ометања: Ових ДЕСЕТ ствари немојте радити док возите!
Да ли вама нешто одвлачи пажњу?
За воланом треба бити фокусиран на пут и друге учеснике. Не знамо шта је од ова примарније на нашим друмовима – коловози пуни (нових) рупа, колотрага и сличних "проблема" или возачи чији су манири за воланом, скоро па, непостојећи.
Возио је 243 НА САТ на ауто путу! Кад је нагазио ГАС, деловало је да други аутомобили СТОЈЕ! (ВИДЕО)
Ометања у вожњи можемо поделити у три главна облика: когнитивна (скретање пажње), мануелна (коришћење руку или ногу за "невозачке" ствари) и визуелна (скретања погледа с пута).
Краљ ометања
Последњих година највећи ометач у току вожње је мобилни телефон. Чак и ако га користите по правилима, он ће вам одвући пажњу. Према неким истраживањима, због разговора телефоном пажња опада за чак 50 одсто, а ако је у питању разговор који захтева размишљање или је у питању расправа, концентрација на вожњу може опасти за целих 65 одсто.
ВАУУУ! Први Астон Мартинов ЏИП: Зваће се Веракаи, а коштаће више од 220.000 евра (ФОТО)
Ситуација постаје критична ако за време вожње бирате број, куцкате поруке или читате неки текст било које дужине на телефону, па вам те ствари стварно не препоручујемо (пошто не можемо да их забранимо) у току вожње.
Слушање гласне музике
Гласна музика у аутомобилу није баш паметна ствар. Спречиће вас да чујете друге звуке из саобраћаја, а и свакако ће вас преокупирати у току вожње.
БЛИНДИРАН! Овај ПЕЖО 205 кошта 50 милијарди долара: Бивши власник био је чувени милијардер! (ФОТО)
Коришћење слушалица
Никад немојте слушати музику преко слушалица за време вожње. Ако користите слушалице за телефонирање, онда нека вам само једна буде у уху. Да, то значи да ће вам други висити и сметати вам, али то је свакако мањи проблем, него да су вам обе слушалице у ушима.
Скидање/пресвлачење
Чак кад и има неког да вам помогне, облачење, а посебно пресвлачење није безбедно. Приликом скидања јакни, тело вам заузима неприродан положај у коме не можете правилно реаговати. Скидање одеће преко главе је још горе јер у једном тренутку блокирате видно поље, што је стварно опасно.
НЕ ИГРАЈТЕ СЕ! У Србији тек свако ТРЕЋЕ дете у сигурносном седишту!
"Старомодно" отварање сувозачевог прозора
Ако се прозори у вашим колима спуштају и подужи ручно, онда је манипулација сувозачевим стаклом за време вожње веома опасна ствар. Још ако ручица не ради како треба…
Задње седиште
Заборавите на задње седиште у току вожње – било да треба нешто да дохватите или да из неког разлога помогнете путнику, најчешће детету. Лепо станите негде са стране и урадите жељену операцију на миру.
НА СТУБУ СРАМА: Шокантне вести за возаче Форда: Уколико возите ове моделе ВАШ ЖИВОТ ЈЕ У ОПАСНОСТИ
Храна у колима
Слане и слатке грицкалице и не представљају толики проблем, под условом да је реч о стварно ситним комадима хране и да не морате да скрећете поглед како их тражили по колима. Сасвим је друга прича када је реч о "конкретној" храни. Једење обичног сендвича може да изазове сва три поменута типа ометања. Заузета вам је рука, гледате у храну и размишљате како је појести а да вам пола оброка не заврши у крилу или по колима.
Разговор са путницима
Обичан, необавезан разговор је сасвим у реду. Ометаће вас али минимално. Међутим, жучна расправа у којој морате и да скрећете поглед с пута свакако није за аутомобил. Трудите се да је избегавате за воланом, а немојте се расправљати и ако сте путници, јер тиме ометате возача.
КРАЈ!? Стала производња Теслиног МОДЕЛА 3!
Шминкање
Да видимо шта је све потребно да бисте се нашминкали. Прво треба да спремите руж, маскару или нешто треће, онда да одаберете погодно огледало и на крају тренутак када кренути с акцијом. Све ово звучи као "рецепт за незгоду".
Свечано ОТВОРЕН нови продајно-сервисни центар Ауто куће "Компресор"! (ФОТО)
Гледајте своја посла
Када се саобраћајна незгода, посебно, на аутопуту, обично се закрче оба смера. Један јер је у њему дошло до незгоде, а други јер сви хоће да виде шта се то десило. Ако сте у супротном смеру и не можете да помогнете унесрећенима, а најчешће је такав случај, само продужите јер кочењем можете проузроковати још један (ланчани) удес.