Колико често возите на РЕЛАЦИЈАМА КРАЋИМ ОД 10 Километара? Ево на који начин то УБИЈА ВАШ АУТОМОБИЛ
Последица редовног „обављања” ове врсте кратких путовања је прекомерно хабање делова и ненормално велика потрошња
Општа тенденција за будућност у најзначајнијим насељеним центрима је постепено ограничавање употребе путничких возила са моторима са унутрашњим сагоревањем, посебно у корист јавног превоза као решења за сузбијање емисије загађујућих гасова и гарантовања доброг квалитета ваздуха. Поред загађења, погоршању мобилности доприносе кратке удаљености и свакодневна вожња од свега неколико километара, стварајући уобичајене саобраћајне гужве на улицама већине градова.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/21/shutterstock_1025264038.jpg?itok=biqyzqcx)
ВОЗАЧИ СУ У ЗАБЛУДИ: Да ли је ВОЖЊА У ПАПУЧАМА И САНДАЛАМА ЗАБРАЊЕНА? Ево шта каже ЗАКОН и какви су ПРОПИСИ У СРБИЈИ
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/23/profimedia-0374253108.jpg?itok=JGwf8IZh)
Како да вам ГРАДСКА ВОЖЊА не буде СТРЕСНА: Савети за возаче који немају искуства у ВЕЛИКИМ срединама
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/06/21/353671960_254675090518991_8457532586088291578_n.jpg?itok=buVARbhM)
ТОП 6 НАЈБОЉИХ ПОЛОВНИХ АУТОМОБИЛА ЗА ЖЕНЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег "ЉУБИМЦА"
Међутим, осим ове две важне ствари, последице кратких путовања трпе и сами аутомобили. Последице: убрзано хабање механике и индиректно стварање великих трошкова, како горива тако и одржавања. Уз подједнаку километражу, исти модел аутомобила који се редовно вози на отвореном путу увек ће бити у бољем механичком стању од другог који се већим делом свог живота користи по граду.
Прва ствар је да се разјасни шта се сматра „кратким” путовањима. Генерално и механички, путовања краћа од 10 километара могу се сматрати штетним ако се понављају више пута. Мотор треба да достигне одређену температуру да би правилно функционисао, односно да би добио добро подмазивање његових покретних делова и стабилизовао потрошњу горива на оптималном нивоу.
Последица редовног обављања ове врсте кратких путовања биће превремено хабање делова и ненормално велика потрошња. Аутомобилу који се углавном користи искључиво по граду увек ће бити потребно више одржавања. На пример, ако не ради непрекидно, гориво и кондензована влага таложена у кућишту радилице неће у потпуности испарити са топлотом сагоревања, што ће брже разградити уље, што ће довести до тога да се мора раније заменити. Исто важи, на пример, и за квачило, које се много више хаба ако возите аутомобил са ручним мењачем.
Поред тога, то ће смањити ефикасност снаге подмазивања мотора, брже истрошити и мотор и мењач, као и створити више остатака унутра. И још једна штетна последица тога што мотор не достигне своју идеалну радну температуру је то што се влага која се накупља у издувном систему не уклања током рада мотора, што утиче на издувни систем који због унутрашње оксидације кородира. Ово је проблем који озбиљније утиче на дизел моторе, којима је потребно много дуже од бензинских мотора да достигну радну температуру. На крају, морамо поменути још једну компоненту која такође не воли та кратка путовања – акумулатор.
Акумулатор је кључни елемент када је у питању покретање мотора или снабдевање електричном енергијом разних битних система у аутомобилу и која треба да одржи своју ефикасност враћањем енергије преко километара. Мало оптерећење, мала брзина вожње и поновљени покушаји покретања са хладним мотором ће га на крају истрошити и оштетити без поправке. Закључно, за аутомобил ће бити боље да избегава сва она мала путовања која се, поред тога, углавном могу решити пешачењем, бициклом или јавним превозом.