ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ево колико домета губе електрични аутомобили са падом температуре
Тест је јасно показао да сви електрични аутомобили губе домет, али да они опремљени топлотном пумпом пролазе значајно боље
Студија спроведена на 18.000 електричних аутомобила показује колики домет се губи на зимским температурама. У просеку, 29,7% домета нестаје када температуре падну на нула степени, према Recurrentu.
НОВЕ ЗАБРАНЕ: Од октобра 2024. на путевима неће смети да возе са овим гумама - КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Зашто аутомобили троше више на ниским температурама него кад је топлије?
ОВО ВЕЋИНА ВОЗАЧА НЕ ЗНА: Често можете да га видите по НАШИМ ПУТЕВИМА, а значење овог саобраћајног знака је веома ВАЖНО
Примера ради, норвешки НАФ & Мотор спроводи годишњи испит домета нових електричних аутомобила. У протекле две године на њиховом тесту су као победници изашли разни Теслини модели. Али у тим тестовима аутомобили крећу из грејане гараже и с циљем мерења разлике у односу на наведени WLTP домет. Сада је амерички Recurrent спровео истраживање на основу података за 18.000 електричних аутомобила у реалним условима.
Студија показује да у просеку електрични аутомобили имају 70,3% свог стварног домета када термометар падне испод нула степени, у поређењу с идеалним условима. Тест је јасно показао да сви електрични аутомобили губе домет, али да они опремљени топлотном пумпом пролазе значајно боље.
Најбоље је прошао Ауди е-трон (Q8 е-трон), изгубивши у просеку распон од 16% на температурама испод нуле. Volkswagen ИД.4 је изгубио чак 46 посто домета. Неке варијанте ИД.4 у САД-у немају топлотну пумпу што их је вероватно скупо коштало.
Теслини аутомобили који имају топлотне пумпе добро су прошли с падом од 24 посто за неколико модела. Међутим, у поређењу са службеним подацима ЕПА-е (Агенција за заштиту околине САД-а), неколико Теслиних аутомобила је изгубило око половине домета.
Неколико је разлога зашто електрични аутомобили губе толики домет на зимској хладноћи. С једне стране, хемија батерија слабије делује на хладним температурама, а ту је и енергија потребна за грејање кабине.