Колико грејање смањује аутономију електричних аутомобила
Из наведних података јасно се види да грејање кабине далеко највише смањује домет.
Свако ко вози "на струју" брзо се навикне на штедњу електричне енергије у возилу како би смањио трошкове пуњења, али пре свега да би повећао аутономију вожње.
Колико додатне енергије и километара троше разни уређаји у возилу?
Са трендом транзиције ка електричном погону мењају се и многе досадашње навике возача. Зато дуже туре морате планирати другачије него када возите аутомобил са конвенционалним погоном (СУС мотором) и обратити посебну пажњу на потрошњу енергије и домет.
Ово је нарочито важно у хладнијим месецима у години, будући да ниска температура ваздуха утиче на батерију.
За разлику од вожње у конвенционалном аутомобилу, грејање унутрашњости, на пример, може имати приметан утицај на домет у вожњи. А шта је са осталим потрошачима електричне енергије?
Функције попут светла, радија или грејања задњег стакла важне су за безбедност и комфор у вожњи. У електричним аутомобилима не напајају се директно из велике погонске батерије, већ, као код модела са моторима са унутрашњим сагоревањем, путем засебне 12-волтне мреже.
Тај акумулатор (који је, узгред буди речено, такође одговорна за већину кварова у електричним возилима) затим се поновно пуни из главне батерије. Из наведних података јасно се може видети да грејање унутрашњости далеко највише смањује аутономију вожње.
Колико енергије троше додатне функције и колико смањују домет (по сату рада у електричном аутомобилу који троши 17 kWh/100 км), погледајте у наставку:
• грејање путничке кабине: 5 kW – 30 км,
• грејање седишта 0,1 kW – 600 метара,
• дневна светла 0,125 kW – 750 метара,
• магленке 0,11 kW – 650 метара,
• грејање предњег и задњег стакла 0,8 kW – 4,7 км,
• упаљач 0,2 kW – 1,2 км,
• УСБ утичница за пуњење смартфона 0,1 kW – 600 метара,
• радио и ГПС навигација 0,03 kW – 180 метара,
• грејање бочног ретровизора 0,04 kW – 240 метара.
Све у свему, грејање кабине убедљиво највише утиче на аутономију у вожњи.