Колико је просечних плата било потребно за најјефтинији нови аутомобил у Југославији?
Није велика разлика.
Свакодневно слушамо о драстичном поскупљењу аутомобила, али и о томе како се некада боље живело. Судећи по подацима, статистика и утисак никада нису били другачији.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/09/10/profimedia-0580390629.jpg?itok=o8DQ21ej)
ВОДИТЕ РАЧУНА: Ако пуните мобилни телефон у аутомобилу, одмах престаните - ево и зашто
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/09/25/profimedia-0389012686.jpg?itok=UR1wJnck)
НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/09/11/377929322_293681919941452_4665907220611823067_n.jpg?itok=IjHDOfrx)
СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Ауто-мото берза показала све чари машина на точковима (ФОТО ВИДЕО)
За почетак се враћамо на последње тренутке СФРЈ. Заставина возила су тада била у апсолутној већини на југословенским путевима, а само ретки су могли да се домогну новог аутомобила са Запада.
Најјефтинији Заставин модел био је Југо 45 Корал, а био је и други најјефтинији модел на тржишту. За њега је требало издвојити 30 тадашњих просечних плата, док је купац месецима чекао на свој примерак.
Долазимо и до најјефтинијег аутомобила на југословенском тржишту. Био је то Фиат 126, популарна "пеглица". За овај мали градски ауто требало је дати 19 просечних плата. Треба напоменути да се овај модел у то време правио у Пољској, дакле у Источној Европи.
Следећи по доступности био је такође један источноевропски аутомобил, Шкода 120 Л, за коју је просечан Југословен требало да издвоји 31 плату.
Да бисте се возили у новом Renaultu 4 ГТЛ, који се склапао у Југославији, било су је потребно 35 просечних плата.
За Заставу 101 са 5 врата 38, за руски Москвич Алеко 42, а за Ладу Самару чак 54 плате.
Тада тек лансирана Заставина Флорида могла је да се купи у противвредности од 75 плата.
Голф се тада такође склапао у нашој земљи, у Сарајеву, а за дизелаша је било потребно издвојити чак 96 просечних плата.
Занимљиво је да је Опел Kadett 1.2 ЛСЈ, који је силазио са монтажних трака фабрике у Кикинди био скупљи од Голфа (102 плате).
Могли су Југословени да купе и неке луксузне увозне аутомобиле са Запада, ако би им екононска моћ то дозвољавала.
Цена модела Волво 740 ГЛЕ је износила чак 265 просечних плата, а у понуди су такође били Алфа Ромео 164 В6 (322), Renault 25 В6 (404) и BMW 750 иЛ (912 плата).
Као апсолутни рекордер на овој листи издвајао се Мерцедес 560 СЕЦ, за који је требало издвојити невероватну 1.231 плату.